onsdag 17. juni 2009

Sommerfuglene har kommet...

Merker at jeg er litt gira om dagen når det kommer til adopsjonen.

Det har skjedd mye rundt datoen vår i det siste. På siste Colombialiste så jeg at det var et par som ble godkjent samme dag som oss som allerede hadde fått tildelt barn(!).

Mange som har fått distrikt, blant annet et vennepar av oss som ble godkjent 5 uker etter oss. Så selv om gjennomsnittstiden sier at vi får tildelt distrikt januar neste år, så går jeg nå med en litt nervøs sommerfugl i magen.

Dansken derimot, har en større sommerfugl. Litt småstressa med tanke på at det er så mye vi ikke er ferdige med. Vinduer skal byttes ut, panel settes opp, sparkles, males, legges gulv, strøm osv.....

Det viktigste nå er vel å mentalt forberede oss på at noe kan faktisk skje om ikke så altfor lenge. Og selv om vi har vært klare for å bli foreldre i flere år så er det noe med at plutselig så skjer det så står man der og ........ hva skjer`a?

Det vi (eller min kjære da) har fått gjort er å bestille vaksiner til oss. Fant ut at det var veldig greit å få gjort nå som feriepengene har kommet. Billig var det heller ikke. I underkant av 5000 kr fordi jeg må i tillegg friske opp mine barndomsvaksiner.

Jaja, smil og vær glad og tenk at det er nok et steg i riktig retning på veien til vårt ønskebarn.

Må seriøst ta tak i spansken min igjen også. Var så flink en periode, og så dabba det av med den laaange ventetiden...

I dag er jeg hjemme. Formen er ikke på topp, men sove får jeg allikevel ikke. En gang a-menneske, alltid et a-menneske.

Skal på jentehyttetur til fredag og skal være frisk til den tid.

I går kveld satt jeg og lekte meg litt inne på Photoscape. Utrolig mye rart man får gjort der som jeg ikke har funnet ut av før. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves;
Så her kommer litt detaljbilder fra meg...





Søtt, nostalgisk bilde i ramma som jeg kjøpte på loppis og spraymalte. Litt bling bling må man jo ha:)
Et vinterlig vintagebilde på sommeren går vel også an;)



Er kjempeglad i denne osteklokka. Ønsker meg flere sånne flasker. Gleder meg til å ha rabarbrasaft på dem:) Visste ikke helt hva jeg skulle ha her. Så det ble med et par knotter og litt blonde. Denne lille tassen her ber aftensbønn. Synes han er kjempefin. Smådetaljer igjen. Bildet fant vi i leiligheten til pappa. Kjempegammelt.




Nå tror jeg nok at jeg skal krype under dyna igjen og planlegge litt barnerom kanskje oppe i mitt hode.

Ha en flott dag dere som stikker innom meg!

14 kommentarer:

ellinor sa...

Oi, ja det skjer ting i Colombia :) Det er jo så bra. Det er rart det der med sommerfuglene. Man går egentlig og er litt fed up av hele den lange ventetiden, også plutselig skjer det noe også er man helt koko en stund.... men det er bra å være litt koko også ;)

sissel sa...

Spennende "svangerskap" :) Kjenner at jeg blir spent på dokka sine vegne.
du har så fine "småting" og tar så flotte bilder.
Plutselig en dag står jeg utafor døra di og vil inn og se ;)
Bli frisk til strkke kafe nå da

Klem

liven sa...

Ååh så spennende for dere da!!
kan godt skjønne du er spent...kjenner jeg får gåsehud her!!
en bekjent av meg har adoptert to stykker:o) Nå er hun gravid! Et mirakel og jeg synest hun er så heldig som får oppleve begge deler:o)

og du...ikke noe Raki på meg....nei det får holde med vin og efes:o)

kos deg og lykke til videre:o)

Line sa...

Først og fremst!! Gratulerer så mykje med VEL overstått dag, vennen...
Så spennande tider dokke går i møte no da...
Kjenner nesten eg får sommarfuglar i lag med deg, Elin!!
Nyydelige bilder du viser fram i dag...Du kan verkeleg dette med detaljar:0)
Er veldig spent på korleis barnerommet vert sjåande ut!!
Nyt dagen min venn.
STOR klem

M sa...

),O
lö,)
l),
l
Halloooooooooooooooooo!!!
Så heldig du er som skal få en liten prins, eller prinsesse....
Du har mye å glede det til!
Det blir spennende å følge med deg på veien videre,
klem, M

LAPPEQURI sa...

Håper du blir frisk snart:-) Husk planlegginga er halve jobben;-) Skulle du tilfeldig vis se sola så send den hit. Vi har ny snø langt ned i fjellene:-((
Klem

BEA sa...

hei vennen... skjønner godt dere har sommerfugler i maven!!! en ting er å tenke at det vil skje.. noe annet er at NÅ SKJER DET!!!
Tror jeg hadde gått i ring rundt meg selv:o))

Håper i allefall at dere får den telefonen snart!!!

Lykke til med vaksinen.. smart å ta de nå!!! selv om det koster skjorta!!!

Klem fra mæ

A-mora sa...

Så spennende med adopsjonen,men at dere må vente så lenge da. Men den som venter på noe godt....

Mye fine ting du viser frem.

Ha ei kjempefin helg med gode venninner:))

Klem Synnøve

Villmarkstausa sa...

Så hyggelig at det skjer noe.......
Man er like bra foreldre om noe mangler. Da ungen kommer er allt annet glemt;-))
Håper ventetiden snart er over....gleder meg litt jeg også på deres vegne;-))

Jannicke sa...

Hei Elin.
Takk for koselig hilsen, alltid så kjekt å høre fra deg.
Jeg har en klubbvenninne som også venter og venter på adopsjon.. jeg mener å huske at det er fra samme land som dere ;o)
De har ventet i maaange år, så jeg tror det må være like rundt hjørnet for de også nå.
Ja, det gikk veldig fint på skoleavslutningen. Sønnen min var flink :). han er i utgangspunktet en som holder seg litt i bakgrunnen under slike sammenkomster, men nå fikk han vise seg frem - og det var kjekt.
Kose deg masse på jentehyttetur og med deilige muffins!!

Helgeklem til deg. J.

Villmarkstausa sa...

Hei Elin.

Tror jeg gav signaler om permisjon da vi hadde fått tildeling. Da var allt litt mer konkret..det er vanskelig å vite eksakt dato før man har fått hentebeskjed. Tok ut perm fra den dagen vi reiste til Kina;-))

Hverdagen vår sa...

Tusen takk for varme ord på bloggen min i dag, en dag som for meg er tung.
Leste på Sissel sin blogg og det er klart jeg slenger meg med, nå blir vi borte litt, men vi må da få det til i sommer:)
Så spennende, tenk om dere snart får den etterlengtede beskjeden, ikke rart dere har sommerfugler i magen-

Kos deg på hyttetur

klem fra Eli

Irén sa...

Hei på deg, Elin!

I skrivende stund er du på jentetur og koser deg håper jeg!

Takk for hilsen inne hos meg. Alltid så koselig med besøk vet du :-) Masse nydelige småbilder du har lagt ut denne gangen. Du er virkelig flink til å lage det stemningsfullt rundt deg!

Tenker det kribler godt i den vordende mammaen for tiden ja. Og i den vordende pappaen for den del! Må for all del ikke glemme Dansken oppi det hele, hehe.

En adopsjonsprosess kan være slitsom på mange plan. Også tenker en at en har så god tid til alt. Plutselig en dag kommer telefonen, og DA, kjære Elin, da stiger adrenalinet kan jeg love deg!!!

Vi sto på hode her for å få klargjort rom og det hele før avreise. Så ble avreisen vår utsatt, og utsatt... og utsatt igjen... Vi fikk god tid til å gjøre alt, men tankene var hos vår lille jente som ventet på oss.

Ikke greit å konsentrere seg da nei. Men alt går vet du. Det er bare å gjøre en ting om gangen! :-)
Å ta fatt på spansken er sikkert veldig lurt. Du vil ha igjen for det! Oppholdet og den første tiden sammen med barnet går så mye greiere da. For alles del :-)

Vaksiner er heller ikke dumt å få unnagjort. Plutselig står dere med flybillettene i hånden. Da er det jammen godt med alt som er gjort. Til Colombia må dere vel ha vaksine mot gulfeber også. Kommer ikke inn i landet uten. Dere er så flinke som får tingene unna.

Inne hos meg kan du få et "glimt" av han du ikke har sett bilde av. Han vil helst ikke avbildes der, men Kati og jeg har gjort et unntak - på hans vegne, hehehe.


Klem fra Irén

Irén sa...

Heisann Elin!

Takk for visitten inne hos meg. Har skrevet en lengre kommetar tilbake (hos meg). Er visst en smule skrivetrengt for tiden. Det blir side opp og side ned. Får hller ha meg unnskyldt :-)

Ønsker deg og dansken en fortreffelig St.Hans!
Nyt Midtsommeraftenen!!!

Klem fra meg :-)