fredag 26. juni 2009

Mitt første popidol...

Halv ett i natt våknet jeg av at en tekstmelding tikket inn.
Det er sikkert sistern som ikke får sove tenkte jeg, og sov videre..
Kvart på fem i morges leste jeg meldingen.
"Michael Jackson er død".

Jeg fikk helt sjokk, og et par tårer i øynene må jeg innrømme.
På nyhetene sier de hjertestans.
Jeg vil helst ikke tenke over hva som gjorde at han gikk bort så altfor tidlig. Jeg vil heller ikke tenke på alle ryktene som har gått om han, og som har gjort at enhver har blitt usikker.

Jeg vil minnes den han en gang var. Den fantastisk flotte musikken hans som har prega meg, og som har gitt meg mange gode minner. Broder`n som sto foran tvèn med feiekosten mens han skrek "Beat it".
På hytta da vi lærte oss "Thriller" dansen.

Tårene som trillet da jeg hadde kjærlighetssorg og satt og hørte på "I just can`t stop loving you".
Lista over favoritter er mange, men den absolutte favoritten tror jeg må være "We are the world".
Fantastisk flott sang, flotte artister og et enestående formål.

Hvil i fred mitt aller første idol.
Jeg vil minnes deg da du hadde din storhetstid.

3 kommentarer:

Line sa...

Heilt eing med deg, Elin...
Håpar verkeleg at han vert huska som det musikalske geniet han var og ikkje for alle skandalane og rykta om verserte dei siste åra!!
Mitt første album av M.J var Bad...
Men min personlege favoritt er Thriller:0)
God helg, min venn

Jannicke sa...

..ja,
det er trist..
han brente nok lyset i begge ender.. de som lever slik, blir sjelden gamle..

Klem til deg, Elin.

M sa...

Enig med deg, forferdelig trist.
Og det at han var den første som forente artister for veldedighet..
Jeg må si at jeg ble litt satt ut av nyheten, jeg også.
Trodde at hans siste turnè skulle gi ham verdigheten tilbake.....

Klem, M