søndag 28. juni 2009

Gjenbrukernes mekka...


Langt mellom hvert innlegg her nå merker jeg. Er rett og slett så mye annet som står på tapeten enn å sitte her inne å blogge.
Forrige helg var jeg på jentehyttetur. Vi var fem jenter som dro til Hankø på familiehytta til den ene venninda mi.
Først på søndag da vi skulle hjem ble det strålende vær, og det måtte selvsagt utnyttes til fulle. Så jeg var ikke hjemme før klokka ti på kvelden. Måtte lande litt, så jeg og dansken satt oss hos en stund hos naboen og skravla. Sovnet ikke før etter tolv og da var jeg rimelig sliten mandags morgen klokka fem.
Men, men. Var i grunn ikke det jeg skulle prate om da.
Kommer til å dele opp hytteturen i to innlegg. For nå vil jeg prate om gamlebyen. Er flaut å si det, men jeg har aldri vært der før.
Gud bedre så flott det er der. Mange shabby chic butikker. Godteri for meg som ikke gjorde annet enn å løpe fra det ene stedet til det andre. Jeg kjøpte faktisk ikke noe, men hit vil jeg igjen.
Selve stemningen med de gamle husene, blondegardiner i vinduene, båtene i vannet.
Og ikke minst gjenbruksmarkedet som strakk seg i hele hovedgata og sidegatene. Perfekt tidspunkt å dra dit en tur ja;)
Det var så mye flott å se. Mye mer enn jeg har sett på loppemarkeder og andre gjenbruksarrangementer jeg har vært på.
Det blir så mye fint at jeg klarer ikke å få kjøpt noe!!
Endte opp med litt blonder og et gammelt linhåndkle. Men er godt fornøyd med det jeg fikk med meg da. Skulle bare vært så mye mer. Men lommeboka var heller ikke spesielt full.
En liten kavalkade av markedet kommer her:





Selvfølgelig måtte jeg knipse litt rundt omkring ellers også. Jeg prøver å overbevise dansken om at vi må ta oss et par dager der i ferien. Vi har jo sånn sett ingen planer, ikke annet enn å være hjemme og slappe av. Og selvfølgelig pusse opp litt;)
Har prosjekt på gang, men de bildene kommer seinere.










Og til slutt en liten pust i bakken med en kopp kaffe og blåbærpai med is. Nam!

Ble kanskje litt mange bilder dette her, men var rett og slett så mye jeg ville vise fre.

Ha en flott solrik søndag dere som er innom meg. Nå skal jeg ut å plante litt.

5 kommentarer:

Irén sa...

Heisann Elin!

Ikke for mange bilder i det hele tatt! Kjempekjekt å se! Får lyst til å reise å ta en titt ser du :-)

Ønsker deg en alle tiders GOD SOMMER kjære venn :-)

Klem fra Irén

(PS! Er du tilfeldigvis også på Facebook??? Send meg gjerne en e-post: magnoliairen at gmail dot com)

Jannicke sa...

Hei Elin.

Så gøy å se alle de flotte bildene!

Ser at du koser deg glugg ihjel,
og det er BRA!!!

Sommerklem til deg fra J.

M sa...

Så herlig, visste ikke at det var SÅ mye i gamlebyen....jeg føler meg lokket til å ta en tur...
:D!!!
Jeg er ikke så fornøyd i varmen,
jeg liker ikke å sole meg...
Høsten er min blomstringstid..
(..tør nesten ikke å si det høyt i Blogglandia...)
Klem, M

Lappevennen sa...

Hvilken gamleby er dette? Vil veldig gjerne besøke den!

liven sa...

Hei Elin og takk for hilsen!!
ser ut som dere var på et flott sted...og spennede med marked!!håper jeg kan få besøkt litt slike i sommer!1skal østover i slutten av juli...og en liten tur innom sverige også!!
kos deg i dag:o)