torsdag 4. juni 2009

Den søte naboen:)

Hei - Jeg heter Truls og er 10 måneder gammel.


Jeg er naboen til Happy og Susie.

Jeg pleier å ta turen bort sånn en gang om dagen bare for å hilse på. Da koser jeg litt med mammaen og papaen til Happy og Susie, så må jeg ta meg en liten runde i stua. Lukter litt på maten deres også, men tør liksom ikke smake heller. Må jo vise at jeg har lært litt der jeg bor.


Susie ser jeg ikke så ofte. Jeg hørte rykter om at hun for det meste ligger og sover, så en dag sneik jeg meg inn for å se etter henne. Og det stemte på en prikk. Der lå hun og sov ja, og glippet så vidt med øya der jeg sto og kikket.

Da er Happy mye morsommere. Vi pleier å leke sammen. Da erter jeg han litt. Han har jo så kort hale.


Happy er så voksen han. Han skal liksom passe på meg hele tiden. I hvert fall når jeg hopper opp på bilene.

Kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke skal få lov til det. Da ser jeg jo over hele nabolaget omtrent.


Å dere skulle sett her om dagen, det var så moro. Mammaen og pappaen dems holdt sånne lange pinner i hendene og prøvde å få hver sin ball gjennom noen huller som sto opp fra bakken. Jeg prøvde å ta dem jeg. Det var så gøy å hoppe etter ballene og jeg lo så godt da ballene forsvant langt nedover plenen sånn at de måtte løpe etter dem.


Men så kom Happy igjen og kjeftet på meg. Åååå - får ikke lov til noe morsomt jeg.

Han er så rar altså. Noen ganger legger han seg midt oppi blomsterbedet.

Hva tror han at han er liksom - en blomst? Hehehe - han er så morsom. Og da må jeg erte han litt igjen.


Men det jeg liker aller best er å sitte på taket på bilen. Der leker jeg at jeg skal bli kongen i gata. Happy pleier å stå under ved siden av bilen og se strengt på meg. Jeg later som jeg ikke ser han, men jeg vet jo at han er der - hele tiden.

Men - hvor ble han av da?


Hallo - skulle ikke du passe på meg da?


Hvor er han..



Nei - da får jeg heller gå inn og legge meg.

Ha det bra alle sammen. Det var pusekoselig å hilse på dere:)

7 kommentarer:

vårt lille hjem sa...

Hei:)

For nokre skjønne pusekatta! Vår pus har også fått seg ei venninne, ein nabo litt lenger bort i gata sin og det er så vittig å sjå kva dei finn på ilag.
Må berre beklage at eg ikkje er så flittig til å kommentere, men det betyr ikkje at eg ikkje følger med på bloggen din.
Du er en reser å strikke! Sååå mykje fint. Skulle ønske eg kunne vere med på strikkekafè, det må vere både inspirerande og artig.
Nydelig kjøkken du har forresten:)

Ønsker deg ei superfin helg!

BEA sa...

Ha.ha.hi.hi.. vi hadde en stakkar på stasjonen i dag som lurte på om vi kunne legge 4 lag voks på etter vasken!!! han var drittlei av nabokatta og håpet den ville skli rett av-- det han ikke tenkte på var at den kom til å strekke ut alt av klør for å klore seg fast:o)))

ha en fortreffelig aften..

Kosekroken gaver og interiør sa...

Hi hi hi, du skriver så herlig :)

ellinor sa...

Hehe, så søtt :)

BEA sa...

Teip??? tror det blir som i fjor.. oppspist av mark!!!! ikke så farlig.. jeg har mest lyst å fjerne hele treet:o))

Lavendel.. jeg klippet mine ned til ca. 10 cm i april.. etter det bare vokser de med rekordfart...
De er dobbelt så vid som i fjor...
Prøv det neste år men ikke i april:o)) slutten av mai er nok bedre der nord:o)))

Kos dokker i kveld.

Hverdagen vår sa...

Så herlig historie:)
Joda det går bedre med han nå, han hopper rundt på krykker og mor er for tiden slaven hans....
Takk for god bedring ønsker til han.
Jeg, får heller ikke kommet på strikkecafe til mandag, jeg har nattvakt og skal nok sove litt tenker jeg, siden det blir lite søvn dagen etter, må være på jobb igjen til kl 14 etter nattvakten.

Vi sees vel kanskje neste gang, husker ikke hvordan jeg jobber enda.

ha en fin helg og hyggelig selskap:)

Klem fra Eli

Irén sa...

Hehehe, skikkelig stilig puseinnlegg, Elin! Dette digger jeg! Katter er herlig egenrådige dyr; behandler omgivelsene som om de er til for kattene.

Ser bare småpusene her hjemme; inn og ut døren som om det er et 3-stjerners hotell med åpnings- og foringstider som skal være helt etter deres skjema! Hehe

Takk for koselige besøk inne hos meg foressten! Ikke minst for komplimentet om familien! :-)

Om du svinger innom bloggen den 21/6 kan det hende du får et glimt av han du vet. Han vil helst ikke avbildes der, men på grunn av en viss 40-års dag, kan det godt hende jeg ikke kan dy meg... Han er til sjøs, men har tilgang på internett der. Så da får han seg gjerne en overraskelse! hehehe

Hilsen og klem fra Irén