fredag 22. mai 2009

På strikkepinnene løs...

Jeg har nå to ganger vært på strikkekafè. Og det er damen med denne bloggen som arrangerer:

http://sido.blogg.no/ og denne flotte interiørbutikken http://kosekrokengaveroginterior.blogspot.com/.

Her sitter flere damer et par ganger i måneden og strikker all verdens lekkerier mens praten går løst og fast, bare sånn som en haug med damer kan.

Første gang synes jeg det var litt skummelt. For tro det eller ei, når jeg kommer i hus med mange ukjente mennesker så blir jeg ganske så stum og sjenert. Egentlig en forferdelig irriterenes egenskap. De som nå kjenner meg godt vil nok tenke :" Nei, nå sitter hu Elin og bare juger. Hun kan da ikke være stille og sjenert, hun som vanligivs prater hull i hodet på oss".

Men det er faktisk sant.

Jeg satt med hodet nedi mitt sukkertøyfarga strikketøy, mens de andre damene pratet om garnets tykkelse, strikkepinnenes lengde og om det var polyester, bomull eller what so ever slags garn vi strikker med.

"Vel Elin, hva slags garn er det du strikker med da? Hvor tykt er det?"

"Æææh, hmmm, jeg har kjøpt det i Danmark."

"Men hva skal det bli da?"

"Kremt, kremt. Vet ikke helt enda jeg. Jeg bare begynte å strikke perlestrikk. Kanskje et skjerf?"

Da var det en av damene tittet over på mitt ganske så enkle strikketøy og sa:

"Det kan bli en fin sommerveske."

Ja se det ja. Og det ble det. Med pastellfarger så synes jeg den ble fin.



Inni meg akket og oiet jeg meg noe helt forferdelig. Hvordan klarer de å strikke så fort og samtidig så mye flott?

Jeg dukket ned i strikketøyet mitt, og følte meg i grunn ganske så unormal.


Neste gang var jeg bedre rusta. Eller egentlig ikke for da hadde jeg ikke med meg noe strikketøy en gang. Ikke annet enn veska mi som nå var ferdig og hang over skulderen. Ganske stolt;)

Hadde bestemt meg for å begynne på noe helt nytt og utfordrende og spurte Sissel om råd.

Og gjett om jeg fikk en utfordring da.

Dette skal bli et lappeteppe. I stor størrelse. Og i stede for to farger som oppskriften sier så har jeg valgt tre. Synes de var veldig fine sammen. Det er 8 forskjellige mønster og teknikker i dette teppet så når dette blir ferdig, da bør jeg ha lært de grunnleggende tingene vil jeg tro.

Spennende:)

Denne gangen var Eli med denne koselige bloggen der også:

http://hverdagenhososs.blogspot.com/

Vi fant ut for noen uker siden at vi har gått i parallellklassen til hverandre for flere år siden. Det var moro, og det føltes som jeg da hadde en kjent der (i tillegg til Sissel da som jeg har prata med et par ganger)

Så var det kjekt å se en som knota like mye som meg;)

I det store og det hele så synes jeg strikkekafè har vært koselig til nå. Jeg drar nok neste gang også så sant det ikke kommer noe i veien.

Så avslutter jeg med noen av mine strikkeprosjekter.


Litt selvskryt må det jo være lov til etter alt det flotte de andre damene får frem av noe garn og to strikkepinner.

Ha en flott dag dere som er innom meg:)

7 kommentarer:

ralfefarfars paradis sa...

Ja det er gøy å strikke..har lært meg selv litt etterhvert. Høres supert ut med strikkekafe. Er nok litt som deg;sjenert når jeg møter nye folk...men det går jo bedre etterhvert. Så mye fint du hadde strikket!!Lov å skryte litt av seg selv..Ha en fin-fin dag;)

Line sa...

Høyres koseleg ut med strikkekafe...
Er nok litt sånn som deg eg og, så dette kjenner eg meg att i:0) Eg pleier å seie at eg "loddar" stemninga før eg kjem ut med mitt rette meg;9)
Flotte ting du har strikka!!
Ynskjer deg ei fin helg, Elin.
Klem

sissel sa...

du er jo ferdig med en hel lapp jo, du er superflink. Onsdag er det påàn igjen:) da har du vel ferdig et par lapper til ; spent på fargekombinasjonen, det blir knall fint. Jeg sliten med en Sabeltann genser til ene nevøen min.

BEA sa...

Hallo vennen og tusen takk for kommentaren..

Tøft at du heiv deg med på strikkeklubben.. ser koselig ut spør du meg.. synes du har vært dyktig!!!

Har ikke åpnet bloggen på en uke, så jeg aner ikke hva som skjer der ute...

Har akkurat kommet fra jobb og skal spise "frokost"

Kom endelig innom om dere kjører nedover..

Stor klem fra mæ

-Mia- sa...

Så mye fint du har laget!! Blir spennende å følge med det lappeteppet.. :-) Ha en fin dag! Klem-Mia

liven sa...

Hei!!
Så kjekt med strikkekafe:o)
Min venninne fikk meg til å begynne å strikke igejn etter mange års pause!!
så nå treffes vi og strikker, drikker vin og skravler:o)
Veldig koselig!!

ha en fortsatt fin helg Elin:o)

Hverdagen vår sa...

Hei Elin:)

Sees vi i morgen?
jeg, skrev det lange innlegget her i kommentarfeltet før jeg føk på jobb om søndag og så gjorde jeg ett eller annet så det ikke kom med...usj!

Nå vet jeg ikke om jeg har nevnt det, men jeg sa dette ang platting til gubben og vi går for platting i tre, det er lunere og jeg er fornøyd med valget som ble.
I går satt vi og tegnet, eller jeg gjorde så skal mannen ta mål og fintegne og justere det, så skal jeg godkjenne det Thii

Synes du er super flink jeg og dansken må nok henge med nå så kjellerstuen tar form og teppet kommer til sin rett.

Håper som sagt å se deg i morgen, jeg er å finne på strikkecafen

Klemmer i fra Eli