tirsdag 26. mai 2009

Litt kjøkken igjen..

Noen ganger kommer altså den skrivesperra for fullt.

Hjem fra jobb, dårlig vær, ikke spesielt gira på noe som helst egentlig. Men altfor rastløs til å sitte stille.


(Nyvaska kjøkken)
Og det verste av alt:

JEG GLEMTE STRIKKETØYET PÅ JOBBEN! SUPERMEGAKRISE!!!

(min aller første sjablong - sjarmerende synes jeg)
Får jo fullstendig abstinenser. Nå skal det sies at jeg kunne ha begynt på noe annet for å ha noe å henge fingrene i. Men da blir jeg så gira på det at jeg "glemmer" teppet mitt. Og det kan vi jo ikke ha noe av.

Så hva gjør man:

-Jo man sovner en halv times tid på sofaen mens dansken ser på NCIS.

-Spiser middag som i dag består av ferdig tacosalat fra butikken (ja så lat er jeg i dag)

-Vasker det ene kjøkkenvinduet og får hengt opp "nye" gardiner.

-Blir litt gira og fortsetter med vinduene i kjøkkenskapet

-Prater med farmor og fortsetter autmatisk støvtørking i resten av kjøkkenet

-Legger på røret og ser at det har visst blitt ganske ryddig rundt meg allikevel.

-Finner ut at jeg skal ta litt bilder

-Og er i grunn ganske fornøyd;)





(på tide med et etterbilde av lysestaken som ble hentet opp fra containeren)Ellers så gleder jeg meg til lørdag. Da er det Ellingsruddagene og gruppa til brodern skal spille.
Vi skal stå på første rad, og jeg tror vi blir mange. Skal treffe gamle venninder som jeg ikke har sett på gud vet hvor mange år. Har fått kontakt igjen via Facebook og det er bare så hyggelig.

(mangler noen blomster i mugga her ser jeg nå)Så det blir spennende.

Jeg kommer sterkere tilbake med hilsener.

I morgen er det igjen strikkekafè. Jepp, Eli jeg kommer:)
Var meningen at jeg skulle vise bilder fra blomsterhjørnet mitt i dag, men med det været vi har ute så avslutter jeg heller med noen detaljbilder fra kjøkkenet.


(flittig brukt hjørne i helgene - ønsker meg ny tv-kanne til bursdagen) (Levende lys hører alltid med) (knotter kjøpt på Clas Ohlson) (engler fått av tante Vera) (bokser i alle former og varianter hører til på et kjøkken) (Kurv kjøpt på Hadeland glassverk) (gammel brødskjærer kjøpt på Fretex i Danmark)(Porselenspiper fra Østerrike som dansken har arvet. Henger så fint på pipa;)Ha en flott dag dere som er innom meg.

7 kommentarer:

A-mora sa...

Så flott kjøkken du har:)
Er det ikke rart hvor mye en får gjort når en snakker i telefonen?

Nå ble jeg nysgjerrig, hva jobber du med som kan ha med strikking på jobb?
Ha en fortsatt fin uke.
Så artig at du likte deg på strikkekaffen:))

sissel sa...

Så pent du har det :) Sees i morgen.
Ps. Lurt å ha et par prosjekter på gang da gjør det ikke noe at noe blir gjenglemt et eller anna sted.

BEA sa...

Hei du vaskedilla.. ta med dæ bøtta og kom hit du.. her trenges en real omgang med såpe og vann:o)))

Nydelig kjøkken!!!! kos dæ på strikkekafeen... klem

A-mora sa...

Vinballongen min er det grønnskjær i. Vises ikke det når vannet ble blått:)

Jeg arbeider som hjelpepleier. Jeg har fri i 4dager nå,gjett hvem som skal kose seg med forskjellige prosjekter? Venter på sola gjør jeg også.
Klem Synnøve

Villmarkstausa sa...

Så mye fint hos deg. Nydelig kjøkken. Superkoselig skammel med schablon. Fine kjøkkengardiner, de likte jeg godt;-)) Se på mine;-))

Villmarkstausa sa...

Award til deg;-))

M sa...

Så mye fint du viser.
Jeg tror jeg har samme lysestaken i boden...kanskje jeg hermer!
Sølvsprayen står klar til koksbøtten (historien om den på siden min)
Så får jeg etterhvert få tak i kamera sånn at jeg får vist dere litt!
Klem fra M!