søndag 10. mai 2009

Morgendagens lunsj...

Var dette her...




Rett etter middag skulle jeg være en flink husmor og steke rundstykker til min kjære (og meg selv) for å ha med til lunsj i morgen. Sunne og gode med masse kalkunpålegg og grønt.

Jeg setter dem inn i ovnen, tenner pcèn og blir oppslukt i å lese blogger.

Gjesper, tusler inn på badet, nusser mannen som nettopp kom ut av dusjen og hopper inn selv. I det jeg er i ferd med å såpe meg inn så kommer jeg plutselig på dem.

Jeg trekker et så hvinende gisp at en forferdet danske kommer løpende og lurer på om jeg er i ferd med å besvime. Det har nemlig skjedd før.

"Jeg har rundstykker i ovnen", klarer jeg å få frem, og han løper videre.




Jeg gjør meg ferdig i dusjen, og mens jeg står dryppende og tørker meg kommer han inn og ser på meg med et strengt blikk. " Fem minutter til og det ville begynt å brenne".

Jeg så ned i gulvet. Hva skulle jeg si da???

Når jeg endelig er påkledd så går jeg bort til den småsjokkerte dansken og sier:

"Skal vi dra å kjøpe is. Som et lite plaster på såret. Jeg spanderer."

Men i bilen så sier jeg:

"Du kjære, kan jeg låne 200 kr? Jeg får nemlig ikke lønn før i morgen. Så jeg har ikke penger til is i dag eller lunsj i morgen..."

Han ser på meg med et oppgitt smil og sier så søtt:

"Du skal da ikke låne av meg. Vi er da gift er vi ikke?"

Isen vi endte opp med var denne her.Og den var akkurat så god som jeg trodde.



Men ikke spør om kaloriinnholdet. Det har jeg ikke tørt å sjekke.

Ha en flott og brannfri dag!!

10 kommentarer:

Villmarkstausa sa...

Flott innlegg. Morsomt å høre at det er flere som er blakke;-))
Godt det ikke begynte åbrenne....

Irén sa...

Den isen så skummelt KNALLGOD ut!!! At du fikk halt en sånn en i land etter rundstykke-stuntet ditt...

Elin da! *rister på hodet og flirer*

Snill danske + artig Elin = KOS! ;-)

Hverdagen vår sa...

ÅÅÅ, den isen så fantastisk god ut, og jeg spiser ikke is, er ikke noe glad i det, men denne tror jeg jammen må prøves-

Man trenger litt trøst, når lunchen så og si går opp i røyk.
Usj, blakk, ja, godt det er lønn om tirsdag:0)))

Ha en fin søndagskveld.

Klem fra Eli

Ellinor sa...

hehe, må nå le litt da...
Og den isen er rååågod :)

Christel - Bakketun sa...

Nam nam den isen så godt ut! Enda godt det ikke begynte å brenne, men det er veldig fort gjort å glemme ting i ovnen.

Håper du fikk noe godt til lunsj i dag da ;)

Klem

Herskapelig shabby sa...

Hehe, fort gjort å glemme, og is hjelper alltid på humøret ;) Artig og søtt innlegg :)

BEA sa...

:o))))) Herlig du vennen..

takk for mailen.. e fortsatt i livet men bare så vidt!!

Klem fra mæ

A-mora sa...

Hehe, sånn er det når en blir oppslukt av nettet:)) Bra det ikke begynnte og brenne.
Isen så kjempegod ut.

Dårlig gjort av naboen og bestille gjerde uten og snakke med dere.

Ha en kjempefin dag:)

Flower Power sa...

Nam nam, isen så god ut den....godt med litt trøst:) Skummelt med komfyrer ja.....jeg har det med å sette på en kjele kakao på plata, og så skal jeg bare titte såvidt innom en blogg.......jeg gidder jo ikke stå ved ovnen å se på at det skal koke!! Men det skulle jeg selvsagt....må nok lære meg liott tolmodighet, for det koker over nesten HVER gang!! Lærer aldrig vetu`...
Høres ut som du har en snill danske som kan si de rette tingene til rett tid....og godt å få låne en lommebok som ikke er tom, hihi.

Ha en flotters kveld....og pass på ovnen;)

liven sa...

uff...ikke noe kjekt!!
Så bedre ut med denne isen da:o)

Ha en flott kveld:o)