lørdag 9. mai 2009

Hoder i aksjon!!!

Det er gruppa som broren min er med i.

Jeg har aller nødigst fått tillatelse til å legge ut et skryteinnlegg av min lillebror som i snart ti år har viet sitt liv til rappen.
Allerede som 4-5 åring sto han foran tven med vaskebrettet og sang etter Thriller og Karma Kameleon. Litt påvirket av tenåringssøstrene sine;)
Interessen for musikk holdt seg vedlike gjennom hele oppveksten, men etterhvert var det Ice Cube og Ice T som ble noen av de store idolene.
Skriveark og blyant var hele tiden hans følgevenn, og rimene kom på løpende bånd, uansett om han satt på t-banen eller hadde pause på jobben.
I 2004 fant han og fire kompiser ut at de skulle danne en gruppe. De hadde alle drevet med musikken sin hver for seg, og hvorfor da ikke slå seg sammen.
At de får platekontrakt med tid og stunder, det er i hvert fall jeg sikker på. De har hatt noen oppdrag, blant annet på Scuba bar på Grünerløkka, og skal spille andre år på rad på Ellingsruddagene.
Og om drømmen er å skrive låter, eller å opptre vet nok verken lillebror eller jeg.
Men utrolig stolt av han er jeg. Og jeg skal stå på første rad den 31 mai da de spiller på Ellingsrud.
Her skulle jeg nå lagt inn en Youtube video, men etter å ha kåla i to uker med hvordan jeg gjør det, så måtte jeg nå kaste inn håndkleet.
Derfor linker jeg heller til Urørt siden deres. Her kan en lese litt om gruppa samt laste ned låtene deres.

http://www11.nrk.no/urort/Artist/HIAhoderiaksjon/default.aspx

Stå på brodern. Jeg er kjempestolt av deg!!!

3 kommentarer:

irina /Alex sa...

Heisann !! bra noen likte spøken min he he !!

koss går det hjemme hos dere da ??
Og så må jeg bare få si at jeg elsker rapping oh hipphopp ol.
Ung til sinns vet du !!Eminem er min favoritt !!

Stooor klem

Irén sa...

Hei på deg Elin!

Tusen, tusen takk for hilen. Veldig koselig og settes stor pris på vet du :-)

I skrivende stund sitter jeg og printer ut "foredraget" mitt om Chile. Har laget til en bildevisning også, så får vi se hvordan det går i morgen. Kati er "høy" av forventning, hehe.

Hun mistet det ene fortanne oppe i dag, og den andre følger snart etter. Ganske morsomt å høre henne prøve å si "Mississippi"... Ikke lett å si "s" uten fortann. Gjett om hun venter spent på at Tannfeen skal dukke opp...

Vi blogges! Ha en fin uke i "Venteland" - krysser stadig vekk fingre og tær for at dere skal få Den Store Telefonen!!!

Klem fra meg :-)

Irén sa...

Uff! Glemte jo to ting i farten;

Så flink bror du har - og resten av rappegjengen. Kule er de :-)

Også synes jeg det nye profilbildet ditt er veldig stilig!

Sånn - da fikk jeg med alt :-)