søndag 12. april 2009

Vaskerommet er ferdig:)

Bare noen smådetaljer igjen.
Det har vært et omfattende prosjekt dette her. Og lengre tid har det også gått, med tanke på de siste to/tre månedene. Men med en superenergisk danske på påskebesøk, så ble min danske pisket rundt, og vips - ferdig.

Noen førbilder:





Etterbilder:
Jeg har tatt bilder både med og uten blits. Prøver meg litt frem.
Vi har brukt kjøkkenmoduler og benkeplate fra Ikea.

Bortsett fra den ene veggen som måtte isoleres, så har vi valgt å bare male murveggene. Synes det gir et stilig og røft kalket utseende.

Gulvet har min flinke mann lagt. Jobbet som flislegger i flere år så dette kan han:)

Vi valgte å beholde lampa. Synes den er fin og nostalgisk.

Gardinlengdene er kjøpt på Ikea. De er lagt opp for hånd siden symaskinen er syk.

Litt uklart bilde dette her.

Armaturet er kjøpt i DK. Ellers er alt pyntedillet mitt noe vi hadde hjemme. Gjenbruk er en flott ting:)

Vaskebrettet fant vi på verandaen hos pappa. Min aller første Durance såpe med lavendelduft ligger på et norgesglasslokk.

Litt detaljer.


Knottene er selvfølgelig kjøpt i DK.

Vaskemiddel og skyllemiddel i ny forpakning.

Kaktusene har stått bortgjemt i over to år uten vann. Helt glemt dem, men de holder seg fremdeles. De fikk et nytt hjem her inne. Lykta er etter svigermor.

Selvfølgelig etter at bildene var tatt så kom jeg på et par ting til som skulle inn dit. Og en ting venter jeg på i posten;) Så jeg er ikke helt ferdig med dilling enda;)

Nytt stort prosjekt er allerede i gang. Som sagt, energien har vært gnistrende i påska her hos oss. Men det kommer jeg tilbake til seinere;)
Jeg har ikke hatt mulighet til å oppdatere meg her inne. Men kommer sterkt tilbake i morgen regner jeg med. Nå er det sofaen, bok og pizza som venter meg.

8 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

Sukk.....jeg blir bittelitt misunnelig på et slik vaskerom:O)
Dette her var virkelig flott. Jeg suger til meg all inspriasjon jeg kan når det gjelder vaskerom for vårt ser helt forferdelig ut og jeg blir aldri fornøyd liksom. Dårlig planlegging fra første spadetak he he
Forhåpentlig vis vil vårt, en gang i fremtiden blir pent og praktisk i mens må jeg nøye meg med å se på slike flotte rom som ditt.
Ha en herlig mandag. Klem fra Elin:O)

Ellinor sa...

Så fint det ble. Blir misunnelig på alle som har eget vaskerom. Det har nemlig ikke vi

Villmarkstausa sa...

Det ble et fint vaskerom.Ryddig og praktisk.....

Ang ut på tur...det er ikke kaldt å sove ute.Ull, varm sovepose,stort bål.Men jeg orker ikke å sove i snøen lenger, blitt for gammel til det. Men en fin vårnatt.ja takk;-))

A-mora sa...

Jeg melder meg frivilig til og ta klevasken til dere:))) Så nydelig:))

Håper du har en fin kveld:))

BEA sa...

Himmel så flott det ble!!! Godt jobba... du kommer til å "bo" der nede :o)) dilling.. klart det.. ingen gidder vel å vaske klær uten å ha noe fint å se på.. dill i vei :o))

Du her går det i hundre... holder på med hagen og jeg har gått helt beserk.. når jeg først er i gang.. så må jeg det, og så må jeg det.... du vet!! det blir lite tid til blogging for jeg må stå på mens gubben stadig har intresse ;o))

Jeg prøver å stikke innom om ikke så lenge.. vi høres og klem fra mæ..

liven sa...

Heisann!!
Ååh så fint dette ble da!!
Slik kunne jeg tenkt meg å hatt det også......sukk...
Skal pusse opp mitt også....men nå får det bli til høsten tror jeg:o)
Har fått tak i et vaskebrett nå...så det skal få pynte der nå jobben er gjort!!

Ha en fin tirsdag.....og takk for titten:o)

Villmarkstausa sa...

Kjærra er ikke min. Er fra bryllupet til sønn min.

Ta deg en titt;-))

http://www.123hjemmeside.no/Harejakt_og_villmarksliv

irina /Alex sa...

Oii sånn ser ikke vaskerommet vårt ut nei....ærlig talt ser det jævlig ut :(

takk for kos kommentar.

Koss går det ?? Når kjem babyen dokkers da ?
Tenker på dere :)

Klem