tirsdag 21. april 2009

Symaskinhjelp - anyone?

Da er det bare å innse at symaskinen har gått til de evige jaktmarker.
Flere har sett på den, vi har trodd at den har vært i orden, men den gang ei.
Dette var min aller første symaskin, og jeg synes jo at den burde ha fungert lenger enn ca 2 år. Men siden det var en billig begynnermaskin, så ser jeg ikke at det vil lønne seg å sende den avgårde til reparasjon. Det vil vel koste mer enn den kostet som ny. Og jeg tror det var rundt 1000,.
Og nå kan en si at jeg har garanti på den. Joda, det har jeg sikkert. Hadde jeg bare hatt kvitteringen. Men den er blitt kasta.
Så jeg gir opp, og kjøper heller en ny om litt.
Nå vil jeg ha en i litt bedre kvalitet. Og jeg drømmer om en sånn her:



Har veldig lyst på en symaskin med broderingsprogram. Men jeg hadde aldri trodd at de skulle være så dyre!
Så det har jeg allerede slått fra meg.
Har i grunn ikke peiling på symaskiner, men Husqvarna og Singer er jo noen alle har hørt om.
Har titta på disse:



Her heller jeg mest mot den lilla Singeren. Den er mer avansert enn den jeg har, men allikevel ikke en turbomaskin. Jeg er jo bare en hobby/amatørsyerske;) Det står den har 30 nyttesømmer, og det høres jo flott ut.
For å være helt ærlig så vet jeg ikke hva jeg skal se etter *rødme*. Trenger nok sårt litt hjelp her ja.
Hva sier dere? Kan dere hjelpe en idiot som ikke har forstand, men som så gjerne vil ha det?

Og er det virkelig riktig at man ikke får tak i en sy/broderingsmaskin som koster under 10 000,-?
Eller leter jeg på helt feil steder.

Klem fra meg som har mega syabstinenser...
(bildene har jeg lånt herfra: http://www.symaskiner.no/)

5 kommentarer:

Villmarkstausa sa...

Ddet var er så ergelig da ting går i stykker. Jeg har en Bernina, har aldri vært noe som helst med den.Den er snart 35 år...uff som tida går;-))

A-mora sa...

Så synd at maskinen di har vandret til de evig symarked;(
Kan ikke gi deg råd om maskin, for jeg er ei kløne med symaskina.
Skal si du har laget mange innlegg siden jeg har vært på nettet:)
Jeg og kan føle meg fyllesyk etter ei våken natt:))
Så fint skilt og muggen og lampen ble kjempefin.
Som du vet så digger jeg vaskerommet ditt:))
Skal bli med på srtikkekaffe,så flink du er som tørs og prøve noe nytt:))

Klem

LAPPEQURI sa...

Hei:-)
Du må tenke over bruken. Jeg har 3 sy maskiner janome,Husqverna og ei paff. Husqverna er den jeg syr mest på og har hadt flere modeller. Har du repratør/service mann i nærheten så ordner han sikkert det meste av merker. Men det kan være kjekt å sjekke ut så du slipper å sende på maskina de. Man trenger sikkert ikke så avansert maskin, men noen ting er jo kjekt å ha som eks bokstaver hvis man har lyst å sy i gaver penal og toalett mapper. All verden av pynte sømmer er ikke et must. Man syr jo rett søm og en sjelden gang en pynte søm. Det jeg er mest glad for på min maskin er tråd kutteren (automatisk) da slipper du løs tråder som setter seg på sokkene og blir dratt rundt i hele huset;-) Tråd i treder er også kjekt. Tenker du ikke blir så mye klokere fordi, det er vel like mange tips som vi e som syr
Ha en fin uke:-))

Laila sa...

Synd at maskinen er gåen.
Det er sikkert mange gode maskiner, men eg har nå landa på Janome sine. Dei er som regel litt billigere enn dei andre merkene, og så har dei ein del kvaliteter som eg ikkje kunne vere utan.
Broderingsmaskinene til Janome er supre, men vet ikkje prisen.
Ha en fin dag

Christel - Bakketun sa...

Synd maskina tok kvelden, men håper du finner en ny en du blir fornøyd med. Jeg bruker mamma sin gamle fra 80 tallet. Den funker bra enda iallefall.

Så utrolig bra det ble på vaskerommet ditt!

klem, Christel