tirsdag 7. april 2009

Et alldeles nydelig dikt...


VENTETID
Hjartet mitt er fylt av
ei sitrande glede,
ei glede eg vernar om
som ein dyrebar skatt.
Lukka over at du
skal bli barnet mitt,
tanken på at eg skal bli mor.

Enno bur du langt borte,
men i tankane mine
er du nær.
Du veks ikkje under hjartet mitt,
men du veks i det.
Kroppen din fyller ikkje min,
men lengselen og den stadig
veksande kjærleiken til deg,
fyller alle mine sansar.

© RH


Synes dette diktet var så fint. Jeg kom over det da jeg surfet litt rundt inne på ønskebarn.
Sitter her og drømmer meg litt bort...

Bildet har jeg lånt inne hos The graphics fairy. Synes det illustrerte både hjemmet vårt og lengselen i hjertet på en flott måte. Snakk om å være i adopsjonståke;)

7 kommentarer:

Ellinor sa...

Det diktet var bare nydelig :)

A-mora sa...

For et nydelig dikt:))

Håper ryggene deres er blitt bedre.

Så koselig du har pyntet til påske.
Har ikke pyntet så mye ti lpåske jeg,men litt har det blitt.
ha en fin kveld:))

Klem

Carpe Diem sa...

Nydeleg <3

BEA sa...

Hallo vennen.. beklager at jeg har vært fraværende.. det går i tusen her... skal fortelle senere;o))

Diktet sier mye!!! nydelig;o))

Så masse herlige bilder du har tatt.. så skikkelig koselig ut;o))
Har ikke engang begynt...tror jeg får tid i ettermiddag/natt....

Vi snakkes... klem fra mæ..

LAPPEQURI sa...

Du har no lov til å drømme:-)Flott dikt
Ha en fin og kreativ påske:-)
Klem fra nord

BEA sa...

Hallo vennen.. bare innom for å ønske en fortsatt god påske--
Håper været tillater litt utendørsaktiviteter hos deg...

Påskeklem fra mæ...

Stubbetufsa sa...

Det var et nydelig dikt. Og jeg skjønner dine følelser, når jeg ser du venter en liten! Du har en variert og fin blogg, jeg har kikket litt her!
Ha en fin påske, og god bedring!