lørdag 25. april 2009

En heltemodig innsats:)

På torsdag var vi en tur på søppelplassen for å kvitte oss med et lass etter alt som foregikk her i påsken.
Jeg var klar til dyst, skulle jo forbrenne noen kalorier (hvor mange kalorier forbrenner man i grunn av å kaste søppel?).
Første stopp metallcontaineren. Med armene fulle balanserer jeg meg bortover, men måtte vike for en dame som kom med en enkelt ting under armen.
Og jeg blir stående og måpe. "Skal hun virkelig kaste den flotte lysestaken?" Jeg prøver å åpne munnen for å spørre om hun er klar over hva mange shabby chic damer ville gjort for å få tak i en slik lysestake. Men det er akkurat som om tungen ikke vil lystre meg, så jeg blir bare stående og smertefullt se på at den havner i containeren.



Like etterpå kommer dansken balanserende med et monster av et gammelt baderomsarmatur som skal til de evige jaktmarker. Jeg tar tak i han og hveser:" så du hva hun kasta eller? Den fine lysestaken." Nei, se det hadde han ikke fått med seg. "Se da vel", sier jeg igjen og peker mens jeg titter meg rundt.
"Jo, den var jo fin den. Vil du ha den eller?" Sier han. "Hva tror du da," sier jeg. Dermed så hopper han oppi containeren og fisker opp staken til meg. "Ta den da", roper han nedenifra. Og jeg forter meg å røske den til meg, og putte den i bilen. Huff, tenk om dama så det da. Må jo trodd at vi var smågærne.
Men en heltemodig innsats fra en snill mann som vet at kona kan få noen snåle ideer var det:)



Nå står den klar for vask og spraymaling. Har bare ikke bestemt om den skal bli sølv eller hvit enda.
I dag er det loppemarked og raking som gjelder. Flott vær er det også meldt, så det blir nok grillings.
Ha en flott helg dere som titter innom meg.

7 kommentarer:

Line sa...

He he, ser scena levande for meg;9)
Men staken var utruleg flott da!!
God helg til deg og dansken, Elin
Klem

sissel sa...

heliggris :) lurer på om jeg ikke har noe lignede i garasjen (hente frem igjen) hi hi, blir inspirert av deg gitt. Fant du noe på loppemarked, sitter her uten bil (gremmes) ha ei flott helg :)

Villmarkstausa sa...

Tok med min på seter jeg....som messing;-)) God lørdagskveld!

rod i hob sa...

Gratulera med ny lysestake!!God historie bak!
Eg trur eg hadde mala den sølvfarga, men spørs jo heilt ke du har tenkt å "bruka den til" :-)

Jannicke sa...

..godt jobbet! Du må vise frem når du har "behandlet" den :o)
God søndag! Klem J.

BEA sa...

Hallo vennen.. nå henger jeg så etter at jeg får krupp!!!

Tusen takk for kommentarer hos meg!!!!

Vet du .. æ måtte fortelle gubben om søppelturen deres... vi ler så vi holder på å kjikne av!! TØFF DANSKE.... ser det for meg :o))

men fader hvor mye snø dere har enda.. nei, flytt hit Elin.. her er det deilig og varmt :o))

Må rase videre for å ta igjen litt her inne.. vi snakkes.. klem fra mæ

Hverdagen vår sa...

Hei Elin:0)

Tror jeg gikk forbi huset deres her om dagen, så om du så en som gikk forbi med vogn og kikket var det bare meg..
Tusen takk for hyggelig hilsen til en lykkelig tante.

Ser for meg Dansken din, måtte le da.

Ble det noe kjøp på loppemarked?

Ha en strålende dag og kos deg i selskap i kveld, så sees vi kanskje på neste strikkecafe.

klem fra Eli