lørdag 28. mars 2009

Back on track... (og gave i posten)

Da jeg trodde at våren endelig var i anmarsj, så begynte det så sannelig å snø igjen. Men jeg våknet i hvert fall fra dvalen, og er sakte men sikkert på vei tilbake til en normal hverdag. Og godt skal det bli, selv med en nese som jeg må snyte hvert tiende sekund.
På vår siste danmarkstur lå jeg rett ut i influensa. Og siden jeg ble sliten bare av å gå over stuegulvet så holdt jeg meg hjemme hos tanta til dansken og ble pleid, og lot min kjære styre selv. Og de klarte seg utmerket uten meg. Visste jeg vel.
Bloggånden har kommet til meg igjen, og det har kreativiteten også. Våknet halv seks i dag tidlig med et pling. Ut av senga, rive litt i en bok og : tada!!! ;)

Synes selv det ble kjempefint. Selve pynten på lysestakene ble til med prinsippet, "man tager hva man haver". Eggene i norgesglasset er det eldste søstern til dansken som har laget. Synes de er superfine og de kommer opp hver påske.

Tallerkenhylla har også fått seg en liten ansiktsløft. Synes den ble mer lys og sommerlig sånn. De to små trollene kjøpte min kjære på Bornholm da han var en lille dreng.

Kjøkkenbenken har blitt rydda og oppgradert en smule, så nå er a mor fornøyd igjen:)


Påskeliljene våre synger på siste vers. Men siden jeg har bestemt meg for å vente til litt nærmere påsken med å kjøpe nye så skal de få stå et par dager til.


Her står pelargoniaene våre og venter på å få komme ut. Et par av dem blomstrer til og med:)
Et par ting har irritert meg over lengre tid. Ikke det at jeg har gått og tenkt på det hele tiden (helt sant) men sånn nå og da.

Ta tennbrikettene for eksempel. Veldig praktiske å fyre opp med. Men den svarte og røde boksen er ikke akkurat pen da. Har lenge tenkt på om jeg skulle dekorere den (hele vinteren faktisk). Litt decoupage og slikt. Men det har jeg prøvd meg på før, og det var ikke helt meg.
Men så kom jeg til på tenke på mine kjære norgesglass igjen. Kan brukes til alt.

Synes det ble fint jeg. I hvert fall veldig mye penere enn den boksen de kommer i.
En annen ting som har irritert meg i flere år faktisk er at jeg aldri har hatt noe sted å ha de fæle fjernkontrollene. Det kom jeg også plutselig på i dag tidlig.

Har tidligere kjøpt en liten kurv i Danmark som jeg ikke helt visste hva jeg skulle bruke til. "Hva skal du med den da?", sier min kjære. "Men lille venn, den koster en tier og så er den jo så fin. Jeg skal nok få bruk for den", sier jeg. Og se, det fikk jeg. Litt tv-godt som både smaker og ser godt ut er heller ikke å forakte (heller ikke bollen som også kostet en tier i DK;))
....................................................................................
Jeg var så heldig å vinne pakke inne på Ellinor`s blogg. Og den kom i posten i dag. Jublende glad kom jeg meg inn og reiv nesten i stykker papiret. Akkurat som unga:)

Kjempefint kort med en superkoselig hilsen og søte ord. Tusen takk vennen. Og se hva jeg fikk!

Det passa meg bare så perfekt. Det har allerede fått hedersplassen i lysfatet på stuebordet.
.....................................................................................
Så avslutter jeg med et bilde av barnegenseren som jeg fikk strikket ferdig mens jeg lå med influensa i DK. Aller første gang jeg har strikket genser så jeg er litt stolt. Denne har et gammeldags snitt ( instruert av tanta til min kjære), men jeg synes allikevel den er veldig sjarmerende.


Vi skal i bursdag i dag. Så nå må jeg pakke inn gave og få kommet meg i dusjen. Jeg henger langt etter med både kommentarer og mailer. Bær over med meg. Jeg kommer sterkere tilbake i morgen. Da er de eneste planene å bake og blogge.
Ha fortsatt en fin helg dere som titter innom meg.

7 kommentarer:

A-mora sa...

Hei:))
Så bra at formen er stigende:))
Så fine lysestakene dine ble:))
Hylla ble sommerlig og fin:))

Ha en fin helg:))

Klem
Gensern var kjempesøt

liven sa...

Så bra at formen er begynt å komme tilbake.....høres nå ut som du har arbeidslyst:o)
Så fint hos deg og gode ideer!!
Jeg har også irritert meg over den boksen med tennbriketter!
Lurte på å ha en kurv stående ved ovnen:o)
Synd for deg å bli liggende i influensa på Danmarktur!!
Håper på en tur ned der til høsten.....har ikke vært der på over ti år nå!!

Ha en fin søndag og kos deg:o)

Ellinor sa...

Aha, norgesglass er tingen til de der altså. Synes også de boksene er grusomt stygge.

Bra du likte pakken da :)

klem

Villmarkstausa sa...

Hei

Det var en lang adopsjonsprosess. Er det virkelig mulig?? For oss tok hele prosessen kun 2 år. Men det er 10 år siden og vi adopterte fra Kina. Er nok litt forskjell...Men du skal se, resultatet blir flott;-))og så får man tid til å spare til turen og unne seg det man ønsker...Mye fint på bloggen din;-)) God søndag....

A-mora sa...

De selger det bare på interiørbutikker. Men du kan abonnere på det. Adr er:www.frenchliving.dk

Bladet likte jeg kjempegodt,så jeg skal abonnere på det. Liker du Interiørmagasinet så liker du det her også:))For det her var litt bedre synes jeg:))
Ha en fin søndag:))

Line sa...

Heisann:0)
Så fint at du er tilbake, vennen...
Mykje fint du viser fra, og ikkje minst gode idear....
Supersmart med den korga til fjernkontrollane...
Koselig med Norgesglas til tennbrikettane og. I fjor solgte dei små spanner til tennbrikettane, og eg var snar om å sikre meg ei!!
Ha ei fin veke, Elin.
Klem

Villmarkstausa sa...

Takk for hyggelig hilsen på blogg.Vet du om noen fine interiørbutikker/stasj på Jessheim. Har lovet jentungen å dra en tur dit før påske. Neste prosjekt etter kjøkken blir tennåringsrom. Hun blir 13 til sommeren....11 år siden vi kom hjem fra Kina. Som tida har flydd, og så mange gleder.....Ha en fin dag..