tirsdag 10. februar 2009

Litt av hvert...

Først og fremst..
Tusen, tusen takk for alle søte og bekymringsfulle kommentarer. Det varmet helt utrolig, og et par tårer ble tørket her igjen.
Sånn her ser det ut i vaskerommet nå...

Flisene er lagt. Bare fuging igjen. Det ble ganske annerledes fliser enn jeg hadde regnet med. Føler at jeg må tenke helt nytt i forhold til hvordan det opprinnelig skulle vært. Men er det ikke alltid sånn da...? Med grå fliser så tenker jeg nå litt mer robust. Ting i sink, nøytrale farger. Litt mer industrielt kanskje. Blir nok bra for det...
Så et stort spørsmål, og kanskje et lite hjertesukk.
Ser dere denne her?

Den skal byttes ut med en ny. Vi har hatt mye tull med denne her, så nå har vi slått til og kjøpt en bedre. Og når den byttes ut skal vi også sette den på en mere skjult plass. Der den står nå er den egentlig bare i veien. Etter at vi flyttet rundt i stua så har den bare sjenert meg.
Men vi får jo litt huller i veggen som må gjøres noe med da. Og veggen vil plutselig stå tom.

Også blir jo hullene ganske høyt oppe.
Så mitt store spørsmål og hjertesukk er som følger. Hva kan vi henge på veggen her som nødvendigvis ikke er et bilde, og som gjør at vi slipper å pusse opp hele veggen etter at pumpa blir fjernet? Puh, det ble en lang setning...
Så til et par utfordringer her. Lappequri har gitt meg en utfordring.
Dette er reglene for utfordringen
1 Gå til mine bilder
2 Ta ut den 6 mappen og deretter det 6 bildet i dene mappen
3 Sett bildet på blogen og skriv om bildet
4 Innviter 6 nye til å bli med på utfordringen
5 Link til dem og la de få vite at de er utfordret.


Dette bildet ble tatt sommeren 2007 på Hadeland glassverk. Vi tok med oss svigermor på sightseeing litt overalt. Synes disse kaninene var utrolig søte, og det er ikke til å komme bort i fra at jeg var mer opptatt av alle dyrene der enn glassverket. Helt til jeg kom til butikkene som var litt mer interiørinspirert;)
På veien tilbake tok vi omveien over Hønefoss hvor svigermor ble fullstendig fascinert av fossen. Og det må jeg innrømme at jeg ble også. Det var kjempefint vær denne dagen, så på kvelden grilla vi. Husker faktisk denne dagen spesielt godt for utover kvelden måtte jeg være barnevakt for vår voksne nabo som ble veldig full (kjærlighetssorg). Må le av det når jeg tenker tilbake på det nå. Spesielt siden han giftet seg på fredag.
Så ser jeg jo at det er noen regler for denne utfordringen. Lurer på om ikke den har gått en stund inne i blogglandia, så jeg utfordrer ingen flere. Men dersom det er noen som er innom meg og som ikke har tatt den. Feel free to take it:)

Så har jeg fått en utfordring av Line.
Vis frem favorittene i kjøkkenskapet ditt.

Denne brødboksen er jeg utrolig glad i. Den var opprinnelig grønn og sto på hytta til svigerfar. Da den skulle tømmes fikk vi den med oss, og den har vært i flittig bruk hos oss. Da jeg spraymalte den så kom den virkelig til sin rett synes jeg.

Disse krukkene i keramikk har fulgt meg gjennom hele livet tror jeg. Da mamma og pappa levde ble de mest brukt til krydder. Her hos oss henger de ved siden av komfyren og inneholder strikk av ymse slag og lightere (hvis jeg husker rett).

Dette servicet har vi fått etter bestemoren til min kjære. Det er i daglig bruk.

Dette servicet har jeg arvet etter mamma og pappa. De begynte å spare på det da de giftet seg. Dette er jeg veldig glad i, og det blir tatt frem bare ved spesielle anledninger.

Kenwoodmaskinen kunne jeg ikke klart meg uten. Den bruker jeg til alt fra å lage smoothie, til blande kjøttdeig og bake.

Kaffemaskinen fikk jeg av brodern til jul for et par år siden. Den er flittig i bruk sammen med kaffekanna. Kaffen og filter står selvfølgelig lett tilgjengelig...

Så blir det aller helst fortært i denne koppen.

Brødkurven lette jeg etter i månedsvis før jeg fant en jeg likte. Synes den er kjempesøt jeg:)

Denne mugga har min tremenning i Sverige laget. Synes den er kjempesøt, og bruker den til alt av saft, juice, vann o.l.

Og sist men ikke minst så har jeg en haug av disse norgesglassene. Og de må nok være de absolutt favoritter for de bruker jeg fra alt til vaskemiddel, syltetøy, telysglass, godteri osv...
Og da vil jeg gjerne gi utfordringen videre til:
Bea med bloggen "De smukkeste ting"
Lappequri
A-mora
Irina i "mitt hus ditt hus"
Hilde S
Farmenliv
Flower Power
Bakketun
Vårt lille hjem
Gamlå
Irèn med bloggen "Veien blir til mens du går"

Dette ble et skikkelig langt innlegg.

God natt alle sammen!

2 kommentarer:

A-mora sa...

Så bra at det er litt bedre med svigermora di:)) Og at du er sykmeldt, så du kan ta deg inn igjen.

Vi har varmepumpe under et vindu, for da ble den ikke så dominerendes. Du har ikke et skap du kan sette fremmom hullene?
Brødboksen fra svigerfaren din var kjempefin:)) Du har mye fint.
Tror det blit fint med sink på vaskerommet.
Jeg har nettopp vist frem det 6bildet i 6mappe:(
Her går det også fremover med oppussingen, men mangler en god del før vi er ferdig.
Ha en fin dag Elin og ta vare på hverandre:))

Christel - Bakketun sa...

Godt å høre at det står bedre til med svigermoren din!

Jeg tar kjøkken utfordringen, må bare vente til nytt kamera er på plass. Gubben har nemlig solgt det vi hadde og kjøpt nytt, men håper det kommer til helgen.

Ha en fortsatt fin uke :)