torsdag 19. februar 2009

Det blir for fullt der oppe....

Og der oppe er i mitt hode.
Jeg har dager hvor jeg har så mye tanker og ideer at det går litt rundt for meg.
Så kom min kjære på den brilliante ideen at jeg kan jo skrive dem ned. Så glemmer jeg dem ikke. Og siden jeg er et ihugga listemenneske så passa jo i det grunn ganske bra:)
Så den lista jeg har i hodet nå er som følger:
- pynting av vaskerom. (for det må jo pyntes det også)
- sy en gardin til å ha foran varmtvannsbereder og vaskemaskin/tørketrommel.
- male og trekke om stolen som jeg ar planer om skal stå der inne.
- lage en oppslagstavle av en gammel ramme (som jeg må finne først)
- kjøpe zinkmaling og spraymale flere kobberting jeg har liggende.
- og deretter finne ut hvor jeg skal ha dem stående.
- sy nye putetrekk til putene i stua
- og til senga vår
- har så lyst til å sy en lappeduk ala Mia i Mias landliv (men det får jeg vel aldri til)
- male verandamøblene våre
- lage et hagebord til blomsterdill
- og da må jeg først blande all den malingen vi har stående for å se om jeg klarer å få en skikkelig Elinfarge som ingen andre har:)
- hekle pannebånd til niesene mine
- og til meg selv
- pluss et sjal
- og sy noe av de tre metrene med barbiestoff som jeg har fått av søstera mi for å lage noe til jentene mine (altså niesene)
- få solgt møblene vi har stående i kjellerstua (noen som vil ha et biljardbord?)
- lage masse barneting til vårt fremtidige barn
- og pusse opp barnerom
- og, og, og......

Nei, nå må jeg gi meg for denne gang.

Her ser dere hvordan vaskerommet ser ut per i dag. Min syke mann, som har tråkka på en spiker og fått betennelse i foten, har hinka seg rundt og fått opp resten av panelen samt satt inn kjøkkenmodulene fra Ikea.
Det går seg til:)


Nå er det skyvedør som skal inn. Tror det blir det i alle fall.

Så avslutter jeg for denne gang med et par bilder av en ganske ulydig katt som absolutt skal drikke vann fra krana selv om han vet at han ikke får lov.


Se så fornøyd han er;)

Ha en strålende kveld dere som er innom meg. Nå ser jeg på "Tid for hjem". (og har sett at de legger parkett over det fine tregulvet - gærninger!)

Sett litt mer nå - og jeg håper virkelig at eierne liker den retrostilen...

8 kommentarer:

Ellinor sa...

Det blir jo et drømmevaskerom det der.

Jeg er spent på hva Huitfeldt har sagt. Kanskje det står på af sine sider? Vi bruker nemlig VB. Og ja, jeg er på ønskebarn :)

LAPPEQURI sa...

Å så fint vaske rommet blir:-) Å skrive ned ideene er kjempe lurt, man blir liksom kvitt de for ei stund
Ha en fin og kreativ helg
Klem fra nord:-))

BEA sa...

Oj, den lista var lang:o)) ja, ja om du tar en ting av gangen går det nok bra:o))

Det vaskerommet blir toppers.. dere har gjort en kjempejobb der!

God bedring til dansken.. si at spiker`n skal brukes på veggen ikke i tåa:o))

God natt med dæ..

Christel - Bakketun sa...

Så fint det blir :)

Smart å skrive ned alle tankene man har i hodet og det ser ut som om du har mye å pusle med i næremeste fremtid. Men det blir nok veldig bra når du får kryssa av etter hvert :)

Farmendamen sa...

Jissies for ei liste! Puh blir rent stressa jeg..men den er vel en investering på sikt som det heter på aksjespråket.
Blir avund på din tvättstuga.
God helg fra farmendamen!

A-mora sa...

Du blir ikke arbeidsledig med det første:)) Vaskerommet blir knall fint:))

Ha ei fin helg

Klem

Gamlå sa...

Vaskerommet er bitt så fint, og jeg gleder meg til å se der ferdig pyntet etter at Elin har stylet det opp. Uff så trist med mannen din som har skadet seg. Det hørtes ikke godt ut.

Litt av en to do liste du har. Ble inspirert til å lage en selv.

Stillig katt dere har!!

Ha en flott helg

klem fra Gamlå

vårt lille hjem sa...

Hei:)

Tusen takk for utmerkingar og utfordring som eg snart skal ta. Har vore kjempesjuk så alt har blitt satt på vent, men eg håper det snart går seg til:)
Vaskerommet ser ut til å bli lekkert, og med alle planane dine kjem det til å bli rett koselig tenker eg. Ønsker deg ein fin søndag og husk å nyte dagen:)