fredag 9. januar 2009

Syk og svak...

Ja da er det et faktum at årets første influensa har innhentet meg. Det tok ikke lange tiden.
Synes det er så kjedelig å ligge i senga og synes syndt på meg selv. Men så orker en ikke noe heller da.
De siste par dagene har jeg sovet veldig dårlig. Og da blir det til at man ligger og tenker mye. Og det at jeg tenker på adopsjonen er vel kanskje ikke så altfor rart. Vi har holdt på med prosessen nå i godt over to år. Og i følge siste gjennomsnittstid så skal vi få barn i august i år. Men så leste jeg en artikkel i går om at ventetiden stadig blir lenger, fordi landene ønsker å hjelpe flest barn i sitt eget land. OG det er jo riktig det. Det er jo barn som trenger foreldre,ikke foreldre som trenger barn. (eller jo jeg føler jo det også jeg da) Men trist for oss som venter og venter og venter og....


(funnet på nettet)

Jeg har så lyst til å begynne og shoppe inn til barnet vårt. Men det er ting som holder meg tilbake. Aner ikke om det blir gutt eller jente. Eller hvor gammelt det er. Har tenkt på å kjøpe vogn. Men hva slags vogn skal vi kjøpe da vi som kan få et barn som er alt fra 6 måneder til 3 år? Og det samme med barnesete til bilen. Eller bør man rett og slett bare legge av penger til dette sånn at når vi får tildeling så kan vi kjøpe det?
Tror jeg må vente litt til jeg...


(funnet på nettet)

Så et annet lite hjertesukk her. Jeg ser meg misunnelig på alle de fine headingene til dere rundt om i blogglandia. Hvordan får dere de til? Er det en egen måte å legge bilder ved siden av hverandre på? Noe teknisk vidunder er jeg i hvert fall ikke. Noen som kan hjelpe meg?!

Nå skal jeg tusle opp og koke meg en kopp te. Deretter krype under dyna igjen. Kanskje jeg i dag får lest ferdig om han Harry Hole. Hmmmm...
Ha em flott dag og helg dere som titter innom meg...

9 kommentarer:

Irén sa...

Neimen stakkars deg da! Ikke kjekt å være sjuk nei!

Kjenner meg veldig igjen fra ventetiden du beskriver. Det har blitt beskrevet som vente-vondt - og det kan nok til tider stemme det... En mager trøst kanskje, men de aller, aller fleste opplever at all venting og frustrasjon er borte vekk i det Den Store Telefonen kommer :-)Måtte den komme FØR og ikke siden!

Heading med flere bilder i ett: vel, nå har ikke jeg det for tiden, men har en som jeg holder på med. Jeg bruker Photoshop for å lage en collage av bilder/tekst. Har ikke du det kan jeg gjerne hjelpe om du vil?

Ønsker deg GOD BEDRING!

Klem fra Irén

LAPPEQURI sa...

God bedring:-)
Forstår godt du er frustrert ang adosjonen. Håper det ordner seg snart
Helge klem

Line sa...

Heisann, så kjedeleg det er å verte sjuk, då...
Eg har ein snuppe på sofaen i dag med stygg hoste og tp: 38.
Sjølvsagt på fridagen min!!
Ja ja, ho er no ganske så fredeleg der ho ligg...
Trur det er litt forskjellig utifrå kva land ein ynskjer å adoptere frå dette med forlenga ventetid.
Ei venninne av meg står i kø på Kina, der prosessane har begynt å drage VEELDIG ut. Dei har venta lenge, men har framleis ikkje fått verken tildeling eller forventa reisetid...
Føler no at ho har gitt litt opp og, pga alderen som verkar litt i mot henne no(fyller 41 i februar)
Vart ein lang kommentar dette, men du får no i alle fall ah masse god bedring, vennen...
Klem

BEA sa...

Huff da, influensa er noe herk!!
Håper du unngår den STORE!!

Jeg er blandt de heldige som har fått to barn..Alexandra er mirakelbarnet vårt.. hun skulle egentlig ikke vært til.. (lang og tung historie)

Jeg skjønner at du lengter, Elin..
og forstår alle dine tanker.. det er bare naturlig.. og sånn er det også om man bærer frem barnet selv..Jeg håper ventetiden snart er over og at du om ikke altfor lenge har en smårolling hos deg.

Uansett, god bedring.. tenke på dæ!

Klem fra mæ

prinsesselinn sa...

hei på deg,
www.photoscape.org
er en fin ting man kan laste gratis ned.
da kan du legge bilder ved siden av hverandre og lage ramme med flere inni slik jeg har på siste innlegget mitt.
håper du får det til :-)

vårt lille hjem sa...

Håper det ordner seg med adopsjonen snart, må vere frustrerande å gå i uvissa så lenge.
God bedring i allefall, og kos deg masse med te og bok:)

Det hvite hjerte sa...

God bedring, nyt helgen så godt du kan :)
Klem

Gamlå sa...

Uff, for det første så likte jeg ikke at Elin var syk...og det er i den situasjonen en tenker på alt...som i ditt tilfelle adopsjon....jeg er sikker på at det ordner seg for dere og at barnet dere venter på kommer i august eller september. Gamlå føler det på seg, og drar det ut i tid la oss si februar neste år så er det nok en mening med det!!!

MEN det er tøft og vente. Føler med dere jeg.

Stor klem fra Gamlå til dere Begge to,og god bedring til deg min bloggvenn!!

irina /Alex sa...

Først må jeg takke for hyggelig kommentarer . Beklager at jeg ikke har kommet innom før.
Skal skjerpe meg :)

Vet ikke er ikke i datamodus...sliten....

Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å vente slik du gjør..lengselen, kanskje litt usikkerhet,spenning og masse mer.
men den babyen som kommer er heldig !!

Håper formen er bedre !!
Klem