onsdag 14. januar 2009

Se hva jeg har fått..(og noen spørsmål)

Tusen, tusen takk Line for denne utrolig flotte utmerkinga.



Og ikke minst hva hun skriver. Ble rørt til tårer jeg.
"Du er ikkje Mamma i den forstand at du har barnet i heimen enno, men i mine auge har du vore Mamma med hovudet og hjertet lenge no...
Difor er denne SVÆRT fortjent!!
Ein adopsjon er ein lang og omstendeleg prosess og eg kryssar fingrar og tær for at den store telefonen kjem dette året, vennen..."

Dette er vel den utmerkinga jeg har fått som har rørt meg aller mest.
Foreløpig så holder jeg den veldig for meg selv. Håper ingen tar seg nær av det:)

Og over til noe annet.
Som dere vet så er vi jo i gang med vaskerommet. Eller gubben holder på. Jeg er fremdeles ikke frisk.
I natt fikk jeg nesten ikke sove for jeg lå og tenkte på innredning av vaskerom.
Og her kommer spørsmålene mine.
Hva slags belysning har dere på deres?
Hvordan oppbevarer dere skittentøy?
Hvordan skal jeg få skjult en varmtvannsbereder som dansken ikke vil ha stående i et skap?

Det var i grunn det jeg kom på nå...
Nå skal jeg bli frisk!!!

9 kommentarer:

BEA sa...

Hallo vennen..

Aller først, GRATULERER med ny banner og award. Sistnevnte var nydelig sagt og gjort;o))

He, he, må jo etterlyse deg når det ikke er livstegn;o))

Så til det du spør om..
Downlights er ikke lurt på et våtrom selv med IP44. For å få nok arbeidslys må du fylle taket..
Spot`er sentrer lyset i en kjegle

Det er jo ikke et rom du skal "bo" i. De gode gamle kruskupplene gir godt lys og er ganske shabby.
Men nå finnes det sikkert mye fint på markedet. (lenge siden jeg har tegnet og har derfor ikke holdt meg helt oppdatert..)

Mitt vaskerom har eldgamle downlights med sparepærer ;o)))leter etter gamle glasskuppler.

Skittentøyet oppbevares i de to skuffene under vask/tørk. I tillegg har jeg to store trådkurver over maskinene, samt en vanlig kurv på badet.

Varmtvannsbereder skjuler du ved å lage en vegg fra golv til tak med forheng foran.. Vet ikke hvordan du har tenkt innredningen? Gi meg en pekepinn så kan jeg hjelpe om du vil..

Du lurte på benkeplate..
Ikea har et drittlekkert benkebeslag med vask i stål. Min svigerinne har dette og det duger!! Om du vil ha et lyst rom kan du gå for en benkeplate i laminat som er lys med grå spetter. Synes du nevnte at flisene var noen gråtoner i..

Laminat tåler det meste og trenger ikke vedlikehold.. heltre er vakkert men trenger myyyye vedlikehold om en ikke vil at den skal bli gammel og grå i en fart..

Håper det var til litt hjelp.
Uansett det beste du gjør er å lage en mappe på PC`en. Finn bilder på nett og lagre i mappen.
Innredning, lamper, fliser, ja, alt du trenger i rommet. Da ser du hva du liker, hva som passer og hva du ikke vil ha..deretter finner du priser, så vet du hva herligheta kommer på;o))
Slik har jeg arbeidet på alle mine prosjekt.. en digital arbeidstavle..

Håper du kommer deg på beinan snart.. det tar på å være syk lenge..

Kjempeklem fra meg.. og er det noe så bare spør..

BEA sa...

Elsker mange spørsmål;o))))
Min store drøm var å bli interiørarkitekt.. men av ulike årsaker fikk jeg ikke den utannelsen;((

Kruskuppler er de gamle hvit runde glasskupplene. De fantes i et hvert hus på 50-60 tallet..de hadde keramikkholder som man skrudde glasskuppelen i.

Det høres helt fint ut slik du planlegger, du kan også laste ned tegneprogrammet til IKEA. Ikke verdens beste, litt knølete men fullt brukbart til å planlegge et rom med. Da får du også et innblikk i om rommet vil fungere.
Det viktigste er at rommet har alle funksjoner du ønsker. Oppbevaring, benkeplass nok.. tenk godt over hva du skal bruke rommet til, da er det litt lettere å tegne opp en innredning.

Kos dæ. klem fra mæ-

Irén sa...

Heisann Elin!

Tusen takk for fin kommentar på minneinnlegget mitt! Det varmet.

***

Gratulerer med nydelig award! Rørende! Gjorde sikkert godt i denne ventevondt-tiden.

***

Fortsatt god bedring til deg! Uff, håper du kommer deg fort, fort!!!

Hilsen og klem fra Irén - som synes det er artig å følge utviklingen av prosjekt vaskerom :-)

Gamlå sa...

Heisann

Til en så herlig blogger som deg så finnes det noe til deg i bloggen min til deg.

klem fra Gamlå og god helg

BEA sa...

He,he.. supert med genbrug..
Bruk sparepære, det gir et kraftig og godt lys.

Ja, mønsterruller fås kjøpt hjemme.
Men de jeg har sett har to ruller på samme skaft, den ene er skumgummi, mønsterrullen er laget i gummi. Du bør bruke vannbasert maling ellers er den slitsom å få ren igjen. Du kan faktisk lage din egen "tapet" med de der:o))

Om du ikke finner i fargehandelen er det flere nettbutikker her som selger de.. Tror de koster fra 300,- og opp alt etter bredde og mønster.

Det her blir råspennende.. gleder meg til å se underveis..

Håper du får en koselig helg.
Masse klemmer fra meg til deg.

Det hvite hjerte sa...

Takk for kommentar hos meg!

Gratulerer med Award!

Jeg ville benyttet meg av glassbyggerstein/lettvegg med panel på et vis, det kan bli veldig effektfullt og spennende!

En stålskinne med lys eller intergrerte downlights er veldig greit på vaskerom. Godt med lys på et slik rom er veldig bra.

Lykke lykke til og ha en fin lørdag!

Klem fra det hvite ♥

Christel - Bakketun sa...

Gratulerer med en vell fortjent award!

Belysning på vaskerommet? Hehe med det vaskerommet vi har er det ei lyspære i taket. Gleder meg til å se hva dere velger :)

Å du, spisebordet er kjøpt på Jysk å kostet 1799.- tror jeg, men det er noen år siden da.

Ha ei fin helg! Klem

A-mora sa...

Gratulerer med Award og nny header:))
Håper du har blitt frisk igjen.

Jeg vil gjerne gi deg en Award fordi du har en så trivelig blogg. Jeg er sikker på at du er en veldig trivelig og snill person.

LAPPEQURI sa...

He har noe til deg på min blogg:-) Ha en fin dag