søndag 11. januar 2009

Prosjekt vaskerom!

Velkommen ned til elendigheta....



Som dere ser så starter det allerede med trappa og baksiden av veggen her. Ikke rart at jeg ikke har turt å vise noe av dette før.
Men nå er vi i gang. Eller rettere sagt gubben for jeg går på halv maskin her. Kroppen er muligens en smule bedre men det er ikke stort.
I hvert fall...


Dette er da det jeg bruker som vaskerom nå Ikke mye blonder og stæsj her nei. Kan ikke engang kalle det shabby. Tenk at de lagde rom som dette før i tiden. Fysj!!!



Og dette er det som skal bli vårt nye vaskerom. Og her er det nok å gjøre. Foreløpig så har min flinke danske tømt hele rommet og fjernet den enorme hylla som (selvfølgelig) var veldig montert inn i veggen. Jeg tusla rundt og tok bilder.
Og her skal det lages kloakk, støpes gulv, fore vegger, sparkle og male tak, masse rørleggerarbeid osv.
Så kommer det morsomme. Og det er her jeg kommer inn. Eller jeg skal nok sørge for å gjøre min del av jobben jeg også da. Kjenner jeg dansken rett så blir det jeg som må ta taket og male vegger.
Vi kommer nok til å velge kjøkkenmoduler fra Ikea.

Foreløpig så har vi landet på dette. Jeg vil ha det lyst og ikke minst så skal det passe lommeboka.


Disse her to blir det i hvert fall.
Flisene som vi skal ha på gulvet har vi allerede. De kjøpte vi engang til pappa men de kom aldri på plass. Så de skal få bli brukt her. De er (såvidt jeg husker) litt gammelslitt hvite med litt brune prikker.
Nå funderer jeg på benkeplaten vi skal ha. Har sjekka litt på Ikea og prisene der er jo ikke så avskrekkende. Men jeg tenker nå mest på farger jeg nå da. Med hvite vegger og lyst gulv. Hvilken farge ville dere valgt på benkeplata?
Nå må jeg ha meg litt frokost kjenner jeg. (og vekke the grand danois;))
Fortsettelse følger...

12 kommentarer:

BEA sa...

Ja der hva det litt verre enn hos meg:o))men du har et stort potensiale i det rommet.

Herlig innredning du landet på. Må innrømme at jeg liker IKEA veldig godt. (det er bare han med 10 tommeltotter som ikke fordrar all monteringa)

Vi måtte rive innredningen her fordi den var plukk råtten,, angrer bare på at jeg ikke gjemte på dørbladene;((

Kos dæ, og god søndag..

Er formen bedre, forresten??

LAPPEQURI sa...

Akk ja vi hadde en gang et bad med røde plater på veggene grusomt. Men tenk på hvor fint du får det:-) På benk plate valg ville jeg ikke ha valgt hvit, kanje noe spettete men ikke svart for da vises støvet så godt, ja nåkko e det med alt:-)
God bedring

Tulip sa...

Koselig blogg du har!
Så spennende med å pusse opp vaskerommet. Det blir morsomt å se resultatet etterhvert. regner med du gleder deg til å få det ferdig!

Irén sa...

Hei på deg!

Alltid kjekt å fikse opp i heimen, uten tvil :-)

Men vet du - skulle gitt mye jeg for å ha ditt vaskerom!!! Hvorfor? Fordi du har i det minste plass :-)

Skal legge ut bilde av vårt, så får du se. Håper formen er bedre!?

Hilsen og klem fra Irén

liven sa...

Ja du har litt å gjøre nå da:o)
Men det kommer til å bli så flott!!
Og heldige deg med det store rommet!!
skal pusse opp mitt vaskerom også snart men det er så lite så det må planlegges nøye!!
Masse fine saker på Ikea!!
Jeg tenkte jeg skulle kjøpe noen slike smale skap til å ha oppe på veggen. slike med dører man vipper ut!
Lykke til og gled deg:o)

Line sa...

Uff ja her er det nok mykje arbeid!!
Men det vert jo eit kongerom når det er ferdig, stort og luftig!!
Har noko til deg, Elin:0)
Varm klem

A-mora sa...

Godt Nyttår:)) Har savnet deg. Har ikke funnet igjen bloggen din:))
Nå skal jeg legge deg til i favoritter så du ikke forsvinner igjen:))
En at du ikke turde og gi puta til onkelen din,så fin som den var:)) Så artig at han satte pris på den. Og at selskapet ble velykket:))

Jeg ønsker så inndelig at dere får barnet deres i løpet av året her.Det må være så slitsomt og gå sånn i uvisse.
Håper innfluensan slipper taket snart. Jeg er avhengig av og gå tur. blir urolig hvis jeg ikke kommer meg ut på noen dager. Du skal se at du blir avhengig du også:)) Har som mål og lage mindre mat, sunnere mat og kaste mindre mat jeg også. Og bli kvitt noen kilo.

Tror vaskerommet blir fint. Kjøkkenet deres ser i allefall fint ut.
Ha en fin mandagskveld. jeg skal berlinerpopplene i kveld:))

hege sa...

Så koselig huset deres begynner å bli :)

Christel - Bakketun sa...

Vaskerommet ditt er like ille som mitt ;) Mulig mitt er litt verre også! Kommer nok ikke bilder av det med det første nei. Litt av en jobb dere har forran dere, men tenkt så bra slutt resultatet blir da :)

Lykke til!

Klem

Gamlå sa...

Så flink dansken er og du også da:).

Vaskerommet jeg har idag før kjelleren er ferdig ser enda verre enn det du viser idag.

Gleder meg å se resultatet er sikkerpå at jeg finner noen gode løsninger hos dere.

Dette skal bli spennende å følge.

Ha en fin kveld

klem fra Gamlå

BEA sa...

Fy, søren så dårlig jeg ordla meg i den forrige kommentaren. Æ skulle skrive "litt verre utgangspunkt". Det var ikke meninga å være frekk, så du må ha meg unnskylt der.
Skulle egentlig innom for å høre om du er på beinan?

Går det bra med dæ??

Klem fra mæ-

Det hvite hjerte sa...

Heisann,
Det blir spennende å følge med på vakeromprosjektet deres, tror det blir knall fint!
God bedring om du fremdeles er litt ute av form, håper det går bedre og bedre med deg! Kommer gjerne tilbake til Bloggen din snart igjen, og tusen takk for fine ord fra deg!
Ha en fin onsdag!
klem