fredag 12. desember 2008

Når en pepperkakebaker...

<
...baker pepperbakerkaker...

...tar han først en stekegryte og en kilo margarin.

Oppi gryta smelter smøret,
og det neste han må gjøre

er å røre sammen smøret med en kilo med farin.
Og mens smør og sukker skummer

tar han åtte eggeplommer,
som han rører ut i gryta med en kilo hvetemel.
Og til slutt i gryta slipper han en liten teskje pepper

også rører han omkring og tømmer deigen på en fjøl.


Bilder fra pepperkakedagen vår. Jentene er mine to små nydelig nieser. Ruben er sønnen til en kompis av oss.
Og her skulle det være bilde av det endelige resultatet. Men tror dere hu tante husket det dere da:)

Nå er det ferie. Og hvitvinflaska er sprettet allerede.
Ha en strålende adventhelg folkens!

3 kommentarer:

A-mora sa...

Jeg kaller deg for Turbo Elin jeg:))))
Kjære deg ,hvordan vinner du over alt??
Det er jo ikke måte på baking og sylting:))
Og så har du vært på tur attpå til:))
Du må ikke slite deg ut til jul.

Bakiing sammen med barn det er morsomt det.
Jeg blir helt måløs over alt du har gjort:))
Så fine adventdekorasjoner du har laget deg:))

Jeg skjønner det sånn at du har mistet foreldrene dine.
Det må være sårt, særlig i jula?
Jeg skjønner mannen din som blir søvnløs over selskapet dere skal holde.hihi.
Men med tempoet ditt så går det helt sikkert knirkefritt.

Jeg har ikke baket pepperkaker siden barna var med og baket.
Og det er lenge siden.
Men i går kjøpte jeg meg ferdig deig.
Så om søndan skal jeg bake pepperkaker hjerter:))

Kos deg med ferie og vin:)))

A-mora sa...

ÅÅÅÅ, det vart et langt innlegg ser jeg:))

Farmendamen sa...

For en herlig bakedag med barn, ikke noe kan sammenlignes med det.

Jeg hadde en kjempefin tur til Helsinki og sauna skal jeg få meg..om farmenmannen vil da..jobben faller jo ofte på mannen i huset, men kanskje jeg skal svinge hammer og sag jeg også..har altid hatt lyst til å snekre og ikke bare stå for maling og tapesering..
Men du om Helsinki,dritkaldt der nå på vinteren så vent til sommeren og ta en tur over med båt fra Stockholm..herlig...selv uten barn. Finnene har masse flott design du bare vil elske!!
Håper virkelig du har hatt en fin ferie slik som du står på.