søndag 16. november 2008

Julestemning i strie strømmer...

Selv med strålende sol og varmegrader.
I dag har det kommet røyk ut av symaskinen omtrent. Våknet opp klokka syv og kjente kreativiteten flyte i årene, og det klødde i fingrene.
Det første jeg laget var en spisebrikke til svigermor. Måtte prøve meg på en først. Og siden den ble såpass bra (synes jeg i hvert fall) så lagde jeg en til. I sommer lagde jeg to puter til henne i samme stoff, så hun får jo noe som står i stil til hverandre.

Lagde også en flaskepose som skal gis bort med en god flaske vin i, og en sminke/smykkepung.




Har i tillegg vasket klær, og skal lage tomatsild før jeg tusler til sengs.
Min kjære har bakt dansk rugbrød i dag. Nam! Nå har vi til matpakke hele uka. Så bakte min flinke mann boller. Så middagen her i heimen i dag bestod sv boller og varm sjokolade. Syndig godt og kaloririkt!
I går var vi hos søsteren min på taco. Og jeg hadde veldig lyst til å ha med meg noe til henne. Og fikk en genial. ide.
Da vi ryddet ut av leiligheten til pappa så fant vi et gammelt bilde av mormor.

Bildet er fra 1916(!). Mormor var to år.
Dette bildet er det jeg som har overtatt. Er hun ikke nydelig?

Nå skannet jeg det inn, printet ut på overføringspapir og strøyk over på hvitt struktur bomullstoff. Deretter lagde jeg en pute og sydde det på.

Er veldig, veldig fornøyd med resultatet, og har herved fått dilla på strykemerker:) Og gaven ble satt veldig pris på. Søsteren min ble superglad.
Hadde planer om litt egenpleie i dag også. Får se om jeg får tid seinere.
Stua er fremdeles ikke helt ferdig. Mangler litt hylle og annet småtteri. Men bilder kommer seinere.
Har også fått en utmerking av Gamlå.

Tusen, tusen takk. Den setter jeg utrolig pris på. Og jeg vil gjerne dele den med dere som er på blogglista mi. For dere har så koselige blogger alle sammen.
Ha fortsatt en fin søndagskveld folkens. Her ser vi på julefilm:)

1 kommentar:

Gamlå sa...

Heisann skal si du er full av energi. Syr som bare det!! Så mye flott du har laget. Du er flink du. Puten til din søster med bilde fra deres mormor var da bare så Fint.

Likte middagen deres i dag, nam nam!

Ha en fin søndag

klem fra Gamlå