mandag 10. november 2008

Det er liv her altså...

Men har vært litt stillstand fra min side. Har rett og slett prioritert andre ting.
Jeg har malt vinduslister i stua. Noe jeg har grudd meg til. Min kjære har malt resten av stua, og nå er jeg bare så fornøyd. Det jeg mangler nå er blomsterhyller i to av vinduene. Har vært på Ikea men der var det selvfølgelig tomt. Når jeg får opp de så skal jeg vise noen bilder fra min halvveis nyopussede stue. Har fått opp bildelister i trappeoppgangen og er råfornøyd.
Jeg har lagt opp julegardinene mine som var for lange. Og siden jeg fjernet de andre gardinene da jeg skulle male vinduene, så har jeg allerede hengt opp julegardinene. Og blitti skikkelig julestemning:)
Men foreløpig så viser jeg bare et par stemningsbilder fra stua i kveld.

Både brett og telysestaker er nye.

Og mens jeg er i gang med nyinnkjøpte ting, så må jeg ta med et bilde av vår nyinnkjøpte julekopp.

To stykk er selvfølgelig kjøpt. Og her viser jeg det med årets første varme sjokolade. Nå er det jul;)
Sånn her lager jeg den (til to store kopper)
1 plate 70% kokesjokolade
5 dl h-melk (smaker best)
2 ss sukker
1 tsk vaniljesukker
Så mye krem man ønsker
Og gjerne litt kanel på toppen
Dette er bare knallgodt!!!

Jeg har hatt fri i dag. Og skulle bruke dagen så kreativt. Og jeg føler jeg ikke har fått gjort noe. Men noe har jeg fått gjort da. Vi er en gjeng med jenter som treffes en gang i måneden. Og til dem så har jeg laget et par ting som jeg i dag har pakket inn. Tør ikke vise hva jeg har laget i fare for at noen av dem titter innom siden min. Men det ferdigpakkede resultatet kan jeg jo vise:)




Så har jeg fått en utfordring av Line. Så her kommer den!
Fire jobber jeg har hatt:
- Kassaleder på Jens Evensen i Markveien - Grünerløkka
- Telenor - utenlandsopplysningen
- Fylkestrygdekontoret i Akershus
- Statens Lånekasse - den jeg har nå

Fire filmer som jeg kan se om og om igjen:
- Grease
- Mamma Mia (gleder meg til den kommer ut)
- Tre nøtter til askepott (så den tre ganger om dagen, året rundt, da jeg var barn)
- Julenissen 1, 2 og 3. (elsker alt av filmer som har med jul å gjøre)

Fire plasser jeg har bodd:
- Ellingsrud
- Grünerløkka
- Haugerud
- Nannestad (her jeg bor nå)

Fire tvshow jeg liker:
- charmed
- interiørprogrammer
- Bones
- NCIS

Fire plasser jeg har vært på ferie:
- Los Angeles/Hollywood (feiret nyttårsaften på restauranten til Robrt De Niro)
- Detroit
- Venezia (giftet oss på rådhuset her)
- Sønderborg (mannen komme herfra så har blitt noen svigerturer ja)

Fire websider jeg besøker (stortsett) hver dag:
- bloggen min
- ønskebarn
- adopsjonsforum
- facebook

Fire steder jeg heller ville vært nå_
- Colombia og hentet barnet vårt
- Haiti og besøkt fadderbarnet vært
- sunnhet og spahotel
- London eller Paris på juleshopping

Fire bloggere som jeg sender utfordringe til:
- Gamlå
- A-mora
- Hilde S
- Vårt lille hjem

Ble et langt innlegg fra meg denne gangen. Sånn er det når det går så lang tid mellom hver gang man er her.
Jeg avslutter met et par bilder av himmelen som jeg tok her om dagen. Synes det var vakkert.



Ha en flott kveld folkens!

4 kommentarer:

Line sa...

Kjekt med eit lite livsteikn frå deg att...
Langt og koseleg innlegg:0)
Kjekt at du tok utfordringa, gøy å lære kvarandre litt bedre å kjenne...
Så fint du hadde pakka inn, du får heller vise fram når innhaldet er overlevert, og skal bli spennande å sjå det ferdige
stoveresultatet:9)
Ha ei suoer veke, Elin!!
Klem, Line

A-mora sa...

Så mye som du har og holdet på med så skjønner jeg at du ikke har så mye tid til blogging. Er det samme hos meg også.Det er jo jul snart:))

Tar utfordringen jeg:)) Har fått den samme utfordringen fra moa også, så jeg slår dem sammen jeg. Håper det er greit.
Jeg og venter på Mamma mia skal komme på dvd.
Ha en fin kveld.

Gamlå sa...

Heisann

Så kjekt at det var livstegn fra deg igjen. Har savnet det skal du vite.

Nå har jeg tatt utfordringen din, og så ligger det en award til deg i bloggen min.

Den kakaoen må jeg bare lage, nam nam

klem fra gamlå

vårt lille hjem sa...

Hei, hei og tusen takk for utfordringa. Skal ta den så snart eg får tid og ro til å blogge litt meir. Kjenner at det er lite dagslys no, og då går eg på kvilemodus etter jobb;)
Ønsker deg ei fin helg!
Klem frå Heidi