mandag 13. oktober 2008

Jeg er ingen loppejeger...

I går hadde jeg som sagt tidligere besøk av søstern min.
Da vi satt på nett for å finne ut av et eller annet så sier hun: "Er du klar over at det er loppemarked på Jessheim?"
Og det var nok for meg. Vi kledde på jentene og dura avgårde.
Jeg har vært på loppemarked før altså. Men heidundrande som det gikk for seg på Jessheim skole. For det første så var det utrolig mange mennesker. Enda vi var seint ute. Og du kunne bare glemme å få sett noe særlig, for loppejegerne var iherdige. Men ut i fra det jeg kunne se så var det ganske utplukka.
Sistern fikk kjøpt en pose med barnebøker til en femtilapp. Og ellers så tror jeg at det er første gang jeg har vært på loppemarked uten å ha kjøpt noe som helst.
Får jo helt abstinenser.
Derfor så håper jeg på å finne masse ting her i morgen!

Jeg og ei kollega avspaserer halve dagen. Og nå har jeg hørt så mye om Snoka at det er virkelig på tide å komme seg dit. Kongsvinger ligger det. Og de har visstnok verdens beste eplekake med is.
Tillater meg å vise et par bilder fra julehuset som åpnet 9 oktober. Og det ser fint ut ikke sant?:)




(alle bilder hentet på nett)
Gleder meg masse! Og en liten tur innom Charlottenberg blir det samtidig.
Ha en flott dag og uke dere som er innom meg...

3 kommentarer:

A-mora sa...

Hei .Er det bilder fra julehuset i Drøbak? Mannen min har slakt utom Drammen.Så en gang vi var der på besøk så kjørte vi ens ærend til Drøbak for jeg hadde så lyst til og på julehuset. For en skuffelse. Det ser så koselig ut på bilder, men jeg syntes det var helt tragisk der. Og kjempedyrt. Mange andre butikker selger samme varene som de til en helt annen pris.
Lo godt av innlegget ditt om edderkopper. Så du er redd edderkopper du da? Skal ikke le av deg for jeg er livredd mus og mark.
Håper du har hatt en fin dag.

Farmendamen sa...

Hei Elin og takk for hyggelig besøk på Farmenliv. Mine slektninger bor mellom Arvika og Ørebro. Og de har tipset meg om Snoka, hadde ikke hørt om det engang jeg, men mutter`n kunne stolt fortelle at joda der hadde hun vært..åsså sier`a ikkeno te meg..makan..
Har du vært på HemTgårn? Ligger også i Charlottenberg samt Shabby butikken på gamle Eda glasbruk, der holder en skredder hus så der er det mye å se. Loppemarkeder er blitt så populære at jeg holder meg hjemme og går på auksjoner,frivillighetssentralen samt indremisjonens gjenbruksbutikk og Fretex men den i Lillestrøm er så dårlig så det er sjelden jeg er der.
Ha en fin uke, sola skinner..ut på tur aldri sur..

. sa...

Heisann.
Er nok som deg ikke noe loppejeger. Det er for mye ville folk og rare lukter:)

Vil heller være der du skal der så det fint ut:)
Kos dere til turen.

hilsen Gamlå