fredag 3. oktober 2008

Feel the love + något attåt...

kJa da var det min tur gitt. Har ligget rett ut i tre dager, og har først nå begynt å puste litt gjennom nesa igjen. Så jeg har ikke akkurat vært aktiv her inne. Hadde jeg derimot hatt en bærbar så... Det kommer.
Jeg leste inne på interiørblogger at de oppfordret bloggerne til å skrive et "feel the love" innlegg.
Så jeg begynte å tenke litt her da. Hva innebærer det egentlig? Er det ting som gjør meg glad?
Kattene våre gjør meg glad. Og når de kommer med poten opp til meg og vil snakke så blir jeg glad. Eller setter seg ved siden av meg fordi de trenger å bli tørket etter å ha vært ute i regnværet. Og når de kommer inn etter at shabbymannen har plystret på dem. Ja, da kommer de faktisk. Naboene er helt overveldet over at vi har klart å lære dem opp til det.
Min kjære snille, søte og herlige mann som finner seg i alle mine sprell uten å si et ord gjør meg kjempeglad! Elsker deg masse min kjære!
Jeg blir også veldig glad når jeg kan sitte og se i bloggene deres der ute og få masse inspirasjon. Så blir jeg kjempeglad når noen legger inn koselige kommentarer til meg.
Jeg er kjempeglad for at det finnes en "verden" her inne hvor jeg kan dele mine interesser med noen som faktisk har de samme interessene som meg:)
Jeg er så glad for å oppdaget norske interiørblogger! Vet ikke helt om mannen er like glad for det men;)
Så dette ble mitt "Feel the love" innlegg.
Så noen bilder fra stua vår.

Liker litt mørkere farger på denne årstiden.
På tide å rydde litt i alle bladene mine snart:)
Rart med det altså. Samme hvor syk og svak man er, den symaskina er allikevel så fristende. Duken og putene har jeg sydd mens jeg har hanglet meg gjennom disse dagene...

Dette bordet og kista under har jeg arvet. Lysestakene er loppefunn, og engelen kjøpte jeg siste helg da jeg var i Sverige. Sukkerskålen og fløtemuggen har kjøpt selv for sånn ca 100 år siden (ikke se på den stakkars orkideèn som ikke har noen blomster akkurat nå)...
Levende lys er jeg avhengig av...
På sjenken flytter jeg til stadighet rundt på ting...
Ramma som jeg kjøpte i Tyskland...
Er superglad i denne tekoppen og skåla. Kjøpt på loppis for noen kroner...

Boka her er fra begynnelsen av 1900-tallet og arvegods. Telysestakene har jeg fått av en god venn...
Peisovnen vår er jeg veldig glad i. Den skal ha minimalt med ved før den har varmet opp denne kroppen i hvert fall. Kongler fra skogen rett utenfor, og lysestakene er fra samme venn som ovenfor...
Kista og vinflaska (eller hva jeg skal kalle den) er etter svigerfar. Vi har malt det en gang, men nå vurderer jeg sterkt å male kista hvit. Eller hva synes dere? Lysestakene kjøpte jeg i Danmark i sommer.
Vitrineskapet er fylt med masse minner. Hjertet en kan se der inne er en blomstervase kjøpt på øya Murano rett utenfor Venezia på bryllupsreisen vår. Bryllupsdatoen er gravert inn på den.

Så dette ble en ganske stor rundtur i stua vår.
Jeg er veldig glad i stua vår da.
FEEL THE LOVE FOLKENS!!:)

6 kommentarer:

A-mora sa...

Så du er syk du da.Håper det gir seg snart. Så fin stue du har. Så flink du er til og sy. Har noe til deg inne på bloggen min.

liven sa...

Uff så kjedelig å være syk da!!
Håper du snart er frisk og rask igjen:o)
så fint det er hos deg og så masse fint du har i stuen din!!
Denne loppis koppen kan jeg godt skjønne du er glad i......det hadde nok jeg også vært!!

Ha en fin helg:o)

Line sa...

Uffda, kjedeleg å vere sjuk...
Riktig god bedring til deg!!
Såg kommentar inne hos A-mora om adopsjon, så då måtte eg innom. Eg har sjølv to søsken som er adoptert frå det store utland...
Har ei søster med opprinnelse frå Indonesia og ein bror med opprinnelse frå Madagaskar:0)
Eg er ikkje adoptert, men pga at Mamma og Pappa ikkje kunne få fleire etter meg, så valgte dei å adoptere, noko som aldri har vore angra på...
Ymskjer deg ei flott helg.

HildeS. sa...

Uff så kjedeleg å vere sjuk, men håpar du er betre nå.
Me er heldige som har menner som står oss bi samme kva slags innfall me får,hehe:)
Så koseleg du har det i stova di, med masse fine ting.
Kjekt å få sjå:)
Ha ein fine kveld.
Klem H.

lykkehuset sa...

Hyggelig at du ble med på konkurransen inne hos meg:) Lykke til! Trekker vinneren i morgen:)

. sa...

Heisann.

Håper du er frisk nå når jeg skriver dette innlegg!!

Tusen takk for en flott tur i din fine stue. Her var det fint og gjennomført. Likte stuen din veldig godt jeg!!

Ha en fin kveld

hilsen Gamlå