fredag 31. oktober 2008

Et halloweenmareritt (for meg i hvert fall)

Det var en gang to små katter. To bedagelige og totalt avslappa katter som nesten
sov i døgndrift, spesielt nå mot mørketiden.

Og favorittstedet var selvfølgelig senga til matmor og matfar.
Men disse to små søte kattene var også glad i å gå på jakt.


Og dette gjorde de gjerne på kvelden like etter at eierne hadde lagt seg. Etter å ha vært ute og kost seg lenge og vel med alskens fulger og mus, kanskje også både frosker og jordrotter, så kom de langt om lenge tuslende tilbake, til sitt lune rede.
Og da var også senga veeeldig fristende. Og de hoppet opp og la seg godt til rette.

Og der ble de liggende...hele natta....og stort sett hele dagen...helt til det ble kveld igjen og de måtte ut på jakt...
Og de er så søte! Men....
Er man ute på jakt så kan man få med seg masse rart hjem. Og spesielt i senga til a mor. Fugler er ålreite dyr dem. Men ikke loppene de har.
Og snipp, snapp, snute, så er dynetrekk, dyner, puter og laken ute...
Og her sitter jeg, og ikke kommet meg på Halloweenparty....
Gubben er ute med jobben og jeg skal trøste meg med dette.

Lite utsnitt av duken på spisebordet som min oldemor har brodert for en menneskealder siden. Jeg synes den er helt nydelig.

Og sist men aller ikke minst, så har jeg fått noen alldeles nydelig utmerkinger. Jeg har vært litt i tenkeboksen angående hvem jeg vil gi dem til. Og kommet frem til at jeg synes alle bloggene jeg er innom er helt unike så jeg velger å gi denne til alle som er innom meg.


De andre beholder jeg selv:) Er det fælt av meg?
Så nå skal jeg steke meg noen kongereker, sette på sex og singelliv, og synes litt syndt på meg selv mens jeg venter på skumle vesener som kommer og ringer på døra.
Ha en flott Halloweenhelg folkens!

9 kommentarer:

liven sa...

Håper du hadde en fin kveld denne siste kvelden i oktober!!
Og at ingen skumle vesener kom og skremte deg:o)
Skjønne puser du har:o)

håper ikke at lyktene mine ryker til i vinter da!!
Pleier ikke å være sprengkulde her hos oss..her regner det mest!!
Får passe litt på å heller ta lyktene innendørs om været skulle bli for ille...........

Ha en fin helg:o)

Gamlå sa...

Uff dette her hørtes ikke kjekt ut. Lopper og det hele!! Kattene dine er nå fine og søte da!!

Ja i går satt Gamlå og venta på at ungene skulle komme, men kom det noen. NEI...kan tro jeg var skuffet. Gamlå tok saken i egne hender. Kledde ut Nemi, og ut bar det. Vi besøkte naboene og ga dem snop. Det ble kjempe koselig, og en øl og to fikk jeg også på runden:).

Hilsen Gamlå

lavendel mio sa...

Kattene dine er kjempesøte.Er svak for katter.Storliv her på haloween,5 gutter som gikk +masse skumle som kom på døra.Vart skræmt ja.....
Ha en fin kveld:)

Farmendamen sa...

Takk for besøket. Så synd det ikke ble Halloweenparty på deg da.
Katter er veldig kjekt, men ikke i senga, med tanke på hva de har jaktet på så..forresten tror mine jakter på feil sted...tre mus satt i fella under benken i dag..æsj..
Nydelig duk du har etter oldemor, er noe spesielt med ting som er laget av familien.
Har skrevet og lagt ut bilder fra mitt besøk på julemarked i Sverige,velkommen inn for en titt:-)

Line sa...

Håpar du er på ber
dringens vei, Vennen...
HAr ei utfordring til deg om du har lyst!!
Trøsteklem:0)

Bente sa...

Heisan:)

Så uheldig med loppene da!!! Hjelp! Vi har 2 kattunger ,men de er ikke ute enda, men jeg håper ikke jeg opplever det:)

Du,angående Joshua Kadison , kan du gå inn på youtube,og der ligger det mange fine sanger,bla, Beutifull in my eyes,Jessie...
Jeg pleier sette den på, og så legger jeg bare ned siden,så kan jeg nyte musikken mens jeg koser meg med bloggingen:)

Klem:)

Lykkehuset sa...

Hallo! Har kosa meg masse i Gøteborg, og shoppa med måte;) Ha en fin kveld! Klem Beth

pepperkverna sa...

Morsom kattehistorie! Hege

HildeS. sa...

Hei Elin.
Usjameg sånne småkryp er forferdelege.
Eg har ei lita utfordring til deg på bloggen min om du har tid og lyst til å sjå på den.
Klem H.