søndag 12. oktober 2008

Edderkopper og besøk

I går sto jeg med hodet i mitt ene blomsterbed. Hadde dratt opp knollene etter georginene mine. Som hadde vokst noe voldsomt i løpet av sommeren. Blir virkelig morsomt å se om det kommer så mange blomster neste år som det ser ut til at det kan bli.
I hvert fall. Jeg var i ferd med å sette løk. Ja, jeg vet. Er du ikke litt seint ute nå da Elin? Jo, men har ikke gidda før i går.
Først kom det en edderkopp. En liten, men kan ikke si søt. Og er det noe jeg hater (!) så er det edderkopper. Et lite grøss unnslapp meg, men jeg mannet meg opp og gravde litt videre. Akkurat som om i dag skulle de mobbe meg. Dermed så kom det en større. Litt svartere i kroppen, litt lengre bein og enda litt mer ekkel. Jeg rygga tilbake og grøsset høyt, men sa til meg selv. "Ærlig talt Elin, ikke vær så pinglete nå!"
Så tok fatt igjen og fikk sluppet ned et par løk til. Og dermed...
To megadigre svarte, ekle, langbeina edderkopper kommer opp akkurat der jeg har hånda. Og jeg skriker til og rygger bakover. Og der står jeg bare og hulker mens jeg ser på at de kravler på muren.

Ææææsj!!! Og dermed kommer gubben ut. "Må du stå her og hyle så alle naboene kan høre deg?"
Ja tenk at det må jeg ja!
Det ble ikke noe mer løksetting på meg. Det får gubben gjøre som ikke er redd for de fæle ekle krypene.. GRØSS!!!
I dag kommer søsteren min og niesene mine på besøk.
Gleder meg masse til det for de er ikke her sånn kjempeofte. Hun har nemlig ikke lappen og vi bor et stykke fra hverandre.
Men nå sitter jeg allerede og venter på dem. Skulle skrive bare et lite innlegg her og så skal jeg skrelle poteter.
Skal servere hjemmelaget lapskaus med flatbrød og til dessert blir det eplekake med is. Nam! Håper dette faller i smak for selskapet.


Ha en flott søndag dere som er innom meg!
(bildene har jeg funnet på nett)

1 kommentar:

prinsessa sa...

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik.......jeg hater edderkopper. Jeg tror jeg skal dø hver gang jeg ser en jeg. he he
Er litt pinglete slik.
Er egentlig innom for å ønske deg en herlig søndag. Masse gode høstklemmer fra Elin:O)