torsdag 18. september 2008

Når mannen er borte... danser kona på bordet:)

Helt alene en fredags kveld. Så deilig.
Middagen ble hvitløkskrydret scampi fritti med villris og sweet & chilli saus. Noe jeg absolutt ikke får i mannen.
I tillegg skal jeg kose meg med dette.

Til min store overraskelse så fant jeg ut at jeg har vist lite bilder fra rommene her hjemme. Har vist mest bilder av ting jeg har kjøpt eller laget jeg. Så dette må det bli en slutt på.
Vi har pusset opp i tre år. Og vi har fått gjort masse. Men allikevel så er det masse igjen. Hele underetasjen står og venter på oss. Og det blir et omfattende prosjekt, for her skal det settes inn nye vinduer, lage stort bad, vaskerom, matlager, og dele kjellerstua sånn at vi får to soverom der nede. Må jo planlegge for våre kommende barn. Selv om vi nå går og venter på et så vil vi jo gjerne ha to i hvert fall.
Fant ut at jeg ville vise noen bilder fra badet vårt oppe.
Det er relativt nyoppusset. Har fremdeles igjen å sparkle og male et siste strøk på tak og lister. Alltid noe småtteri igjen. Og jeg kvier meg for å begynne for det er så kjedelig. Og sånne ting er min jobb her i huset nemlig. "Datter av en malermester og greier. Noe har du vel arvet av det." Det er ordene til mannen i huset.
Det var flere som synes at jeg sjanset når jeg sa at jeg ville ha sjokoladebrune fliser til de matte hvite flisene på veggene. At det ble en for stor kontrast, eller at jeg ville bli fort lei. Men jeg er strålende fornøyd, og shabbymannen (nye navnet til min kjære. thihi...) stråler også som en sol. Om det er shabby vet jeg ikke, hvitt og lyst er det i hvert fall ikke så veldig mye. En romantisk Elinstil med andre ord:)
På et lite bad er det praktisk med dusjdører som går innover for å spare plass.

Selve dusjen er raindance. Husker ikke helt fra hvor. Men det er som danse i regnet;)Veldig fornøyd med det.

Med en mann som har jobbet som flislegger (og murer) i flere år så får man det stort sett som man vil. Jeg er ikke fan av baderomsmøbler. Synes alt er likt, og det blir så kjedelig. Derfor fikk jeg han til å lage en løsning i hjørnet. Jeg trenger ikke så mye oppbevaringsplass her på grunn av det store badet vi planlegger nede. Men får selvsagt plass til det viktigste.


De små hyllene på hver sin side av vasken synes jeg ble ganske tøffe. Ideen var det shabbymannen som hadde.


Toalettmappene i kurven har jeg sydd selv.

Litt minner fra bryllupsreisen i Venezia.

Jeg ønsket meg levende blomster på badet, men fant fort ut at det var lite praktisk. Så en mer lettvint løsning. Bildet vekker gode barndomsminner i meg.

Og det gjør denne skålen også.

Tannglassene er egentlig teglass fra Marokko. De fikk jeg i bursdagspresang av en tidligere kollega for mange år siden. Synes de passet inn her jeg, siden jeg har gull/messing og oransje detaljer.

I det store og det hele så er det lite jeg har kjøpt til badet. Fant så mye interessant lagret litt her og der som fikk et nytt bruksområde.
Så det var en liten omvisning på badet vårt.
Nå tar jeg kvelden.
Ha en flott helg alle sammen:)

2 kommentarer:

A-mora sa...

Stilig bad du har.Likte flisen jeg. Kjekt med en handymann. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min.

Randi sa...

wow!! stilig og ett anderledes bad. Stilig med små detaljer.
Skulle hatt en elektriker og en rørlegger og snekker og murer i familien.:-) da hadde jeg kanskje fått ting gjort....hihihi
Ha en flott dag