onsdag 24. september 2008

Høststemning m.m.

I lunsjen på jobb i dag så gikk jeg inn på NiB. Der leste jeg debatten som har vært i et par dager.
Fikk veldig blanda følelser av den jeg. Den fikk meg til å tenke. Hvorfor begynte jeg å blogge? Hva kommer det av at noen er så mye mer populære enn andre? Hva skal man gjøre for å bli lagt merke til? Og hvor viktig er det i grunn å bli lagt merke til?
Jeg er veldig ny på dette med blogging. Fikk lyst til å ha min egen blogg av flere grunner. For det første så hadde jeg sittet og lest mye inne på andre blogger før jeg bestemte meg. Så utrolig mye inspirerende å se. Jeg blir stum av beundring over alt dere der ute klarer å prestere, uansett om det er å dekorere, male, snekre, hage, håndarbeid osv osv. Og ikke en gang har det falt meg inn at dette ikke hører til under interiør.Hvis interiør bare er å sette den lysestaken akkurat der den står best sammen med den blomstervasen og i det rette lyset, slik at bildet jeg skal ta blir best mulig, for da vil det ikke bli gjenskinn i speilet som står 20 cm unna.... Ja, da har jeg misforstått hva interiør er.
Interiør er en lidenskap, uansett hvilken stilart en går etter eller ikke. Jeg har sagt fra første stund at jeg elsker shabby chic, fransk landstil, engelsk country - nostalgisk. Kunne ønske at jeg kunne ha mange hjem jeg, hvor jeg kunne ha et i shabby osv.
Men mitt (vårt) hjem er mitt hjem, og her har vi en salig blanding, av en stilart jeg kanskje vil kalle romantisk. Og om andre ville kalle det noe annet så vet ikke jeg. Elsker den lyse og lette stilen som mange her inne har, men har ikke et helt lyst hjem selv. Drømmer om det, men om jeg noen gang får det gjenstår og se.
Jeg synes at det har vært litt vanskelig å "treffe" noen her inne. Kanskje bildene mine er kjedelige, eller stilen, eller måten jeg skriver på eller.... Hjelper ikke å fundere.
Men hvorfor meldte jeg meg inn på NiB da? Jo, for å føle tilhørighet med andre som har den samme lidenskap som meg, nemlig hus og hjem. For å bli inspirert av dere som er mer erfarne enn meg, og kanskje litt backup og råd. Og sist men ikke minst, for meg selv.
Tanker en onsdags ettermiddag/kveld.
Avslutter med noen høstbilder fra utgangspartiet og verandaen.
Trollet mitt begynner å se slitent ut, og krakken skal jeg male hvit etter hvert.

Lykta kjøpte jeg på Kop og Kande i Sønderborg, Danmark.
Melkespannet har vi fått av svigermor. Vannkannen er fra Silvan i Sønderborg, Danmark.
Kanskje litt mørke bilder men.
Krukka har jeg forsøkt å patinere selv.
De små lyktene fikk jeg fra svoger og svigerinne i bursdagsgave. Den blågrå krukka fikk jeg av svigermor da hun fant ut at jeg er veldig glad i det mønsteret.
Enda et innslag fra svigermor. Tekanne fra madam blå. Pynten hentet jeg bare fra skogen rett utenfor her.
Denne skal jeg fylle med noe snadder etter hvert. Men tåler vel ikke frost når den er fra Ikea. Noen som vet?
Denne er egentlig søstern min sin. Men siden den sto lagret hos meg så "lånte" jeg den litt:) Sorry sistern!
Fine hvite utelamper har vi i hvert fall;)
Putene er kjøpt på A-Z i Sønderborg. Fikk dem på tilbud. Skal etter hvert sy noen små puter også, men stresser ikke med det nå. Et par lyng kommer også på plass etter hvert.
Neste vår/sommer har jeg store planer om å male utemøblene hvite.
Ha en flott kveld dere som stikker innom meg.

8 kommentarer:

HildeS. sa...

Hei på deg.
Så mange koselege bilete du viste her da.
Eg er så einig med deg i dette du skriv her. Eg har blogga i over 2 år nå, og har storkosa meg med dette. Det er så masse koselege mennesker rundt om kring, og så masse inspirerande bloggar.
Eg håpar jo at eg kanskje kan vere til inspirasjon for noko også, men uansett så blogge eg for min eigen del. Eg synest det er litt syd det skulle komme så mange sure kommentarar ikring NIB, men eg trur Fliggiglisene ordnar det til det beste for alle. Me har jo så forskjellige stilar alle, om ein skal kalle det stil. Eg er fornøgd når eg trivst og har det koseleg heime hjå meg sjølv.
Det synest eg er det viktigaste.
Ha ein fin kveld, og kos deg i heimen din du også:)

Kari - My home is my Castle sa...

heia :)
Tror dette er første gangen jeg er her inne..
Så flott du har pyntet utenfor :))
Og ellers flotte bilder..

Ha en fin kveld..:)

liven sa...

Heisann!!
Tenkte jeg måtte innom til deg:o)

her har ikke jeg vært før men du har en veldig koselig blogg med fine bilder!!
Fin høststemning hos deg og så heldig du er som har et sånt melkespann!!
Kjekt å være en del av bloglandia men forferdelig irriterende med sånne diskusjoner!!
Det synest nå jeg........
synest jo egentlig det er veldig greit med nib....lettere å holde seg oppdatert da!!

Da må du ha en fin kveld og jeg kommer gjerne igjen:o)

A-mora sa...

Så fint du har det ute. Digger trollet ditt. Har du laget det selv? Er enig med deg ang diskusjonen på NIB.Jeg trodde det var for alle. Trenger vel ikke og ha hvit sofa fra ikea for og like interiør vel? Liker bloggen din jeg. Takk for kommentar på bloggen min. Ha en fin kveld.

prinsessa sa...

Jeg liker bloggen din jeg. Jeg elsker den speil kommoden du har i gangen, jeg likte godt å se hvor stor forandring det ble på kjøkkenet deres og ikke minst jeg er fasinert av mennesker som adopterer. Naboene våre som forøvrig er veldig gode venner av oss har adoptert ikke mindre enn 3 strykker. Det som er det flott er at disse faktiske er søsken. De kom liksågodt hjem med alle 3 samtidig. 1/2 år, 3 år og 5 år. Dette er lenge siden og minstemann er nå 18 år. Men det står respekt av mennesker som velger å gjøre det på denne måten for det er neimen ikke alltid den letteste selv om man ikke selv kan få barn. Bøyer meg i støvet:O) Jeg kan desverre ikke gi deg en klem for da sitter vel du også på do i hele morra;O) Men du kan få en sleng klem:O)

Mia sa...

Hei på deg, Elin! Og tuuusen takk for din herlige kommentar hos meg, den varmet virkelig, skal du vite!

Jeg har fått med meg "debatten" på NIB, uten selv å ha deltatt i den... Jeg har blogget i snart to år (huh, som tiden går...) og har hele tiden "holdt på mitt", det vil si å blogge om livet mitt på landet, om høner, katter, lamunger, men også om hage, interiør og patchwork (og nå også hekling), som er mine store interesser. Om bloggen min er en interiørblogg er jeg ikke så sikker på, selv om interessen for interiør er stor... og jeg kommer til å fortsette med mitt, uansett! Hva som gjør en blogg populær vet jeg ikke, men det viktigste tror jeg er å være tro mot en selv, blogge om det en føler for... og ikke prøve å blogge om det en tror forventes av en...

Ikke vet jeg om dette var til hjelp, men jeg synes ihvertfall det har vært hyggelig å treffe deg her inne i Blogglandia.

. sa...

Heisann og tusen takk for koselig kommentar i bloggen min. Ja diskusjonen som har gått på NIB har vært heller trist synes jeg!!! Men jeg blir i NIB jeg og forsetter og blogge om ditt og datt og det som ellers måtte falle meg inn!!
Skal si du viser mye fint her i innlegget ditt. Jeg koste meg å se på alt det du viser. Skikkelig fint!!
hilsen gamlå

Bak en Sky sa...

Dette var en hyggelig blogg!!!jeg kommer tilbake!;)