tirsdag 30. september 2008

Fant jag en korv så hoppar jag i älva..

i Kopparberg!
Der har jeg vært i helga. Eller rettere sagt en langhelg. Dro på torsdag rett etter jobb, og var hjemme søndag kveld. Og godt var det for fra vi kom inn av døra så har mannen ligget rett ut med omgangsyke. Så nå venter jeg bare at den skal komme til meg. Hvis ikke influensaen kommer først, for jeg er både snufsete og har vondt i halsen.
Nok om det!
Vi har vært på marknad i helgen. Er der hvert år og besøker min svenske familie. Jeg er da kvart svensk. "Kremt, kremt":)
Dette er en tradisjon som vi har gjort så lenge jeg kan huske, og det er så koselig. Og da spiser vi kålsoppa, går på tivoli, ser og shopper i alle bodene og går rett og slett rundt i timesvis. Så både ben og rompe er ganske så ømme nå. Men det gjør ikke noe:)
De fleste forbinder Kopparberg til den sinnsykt gode cideren deres. For meg så er Kopparberg familie, hygge, ferie og marknad.
OG her er noen av de vi besøkte...



Og litt shopping ble det jo også selvfølgelig:)
Her er da mitt nye prosjekt. Jeg broderte en del for sånn ca ti år siden, men da aldri sånn at jeg har måtte telle. Gud bedre for en pirkejobb. Her er det om å gjøre og være tålmodig og holde tunga rett i munnen. Motivet er et barnebilde av en bamse som fisker. Synes det var så utrolig søtt, så jeg måtte ha det til barnerommet.

Og mens jeg er i gang her med barn og adopsjon. Her er de to siste strikkeprosjektene mine. Ikke mye dilldall, og jeg har en laaang vei frem til superstrikkerne her inne, men jeg klarer meg sånn tåelig bra. Uansett så er jeg veldig glad i å strikke, så det blir bedre etter hvert.

Har kjøpt mer ting, men får komme tilbake til det neste gang. Klokka er allerede mye, og jeg må komme meg i seng, jeg som skal opp klokka fem(!). Hjelp, merker at jo lengre det er mørkt, jo vanskeligere er det å stå opp.
Så må jeg bare takke så utrolig mye for alle de flotte kommentarene jeg fikk på siste innlegg. Ble så glad når jeg kom hjem, og skal hilse på dere alle etter hvert.
Så må dere ha en flott uke videre dere som er inne på siden min.

3 kommentarer:

HildeS. sa...

Det høyrest veldig koseleg ut på marknad i Sverige, og ekstra kjekt når du har slekt der også:)
Koseleg å brodere til barnerommet, men eg er ikkje tålmodig nok til sånt. Det må gå litt fortare det eg skal gjere.
Fint sett du strikkar på også.
Ha ei fin veke Elin.

A-mora sa...

Så trivelig det må være på marked og besøke familien. Jeg håper du ikke ble syk. Fine babyklær du har strikket. Veit dere når barnet kommer? Har ikke brodert siden jeg broderte en klokkestreng til jenta mi når hun ble født og det er 21år siden.hihi. Ha en fin dag.

Farmendamen sa...

Marknad i Sverige ja, det har jeg vært på også. Masse boder med fine hjemmestrikkede ting osv..og karusell kjørte jeg også..og selvfølgelig kålsoppa..men dette er noen år siden. Mange i min familie bor i Sverige, så kanskje jeg skal kopiere din families tradisjon, må være kjempekoselig!