onsdag 10. september 2008

En flaggermus i taket....

Ja akkurat det ja..
Jeg trodde jeg skulle svime av.
I går kveld etter hotel Cæsar(litt hekta, innrømmer det...rødme...). Mannen var ute, og jeg var i telefonen med lillebror. Gikk inn på gjesterommet, titter tilfeldigvis opp i taket, og skriker opp. På taklista mi henger en flaggermus!

Den var nesten like stor som håndflata mi. Der hang den og sov visstnok.
Broren min spurte hva i all verden som var i veien, mens jeg fikk stamma frem at jeg hadde en vampyr i taket.
Jeg ble livredd, enda den rørte ikke på seg. Fikk lukket døra, og lagt et håndkle langs dørlista bare for å være helt sikker på at den ikke kom ut. Ringte gubben som var ute, og han trodde ikke på meg først. Spurte meg om jeg (jeg!!!) hadde fått den fjernet. Er han helt rar eller???
Men han kom hjem og fikk se dette lille, skumle kreket som hang der oppe. Han lukket døra pent igjen og erklærte at han turte ikke få det ut. Jada, så hva gjør man da.
Joda, tusler over til naboen og spør så pent om han er litt tøff i trynet...
Så naboen kom han, godt forskansa med hansker og tar tak i det lille (store)krypet. Og dermed så piper den til, omtrent like mye som meg. Fysj så ekkelt!
Han drepte den ikke altså. Det var det ingen grunn til. Den fikk fly i fred.

Men jeg var altså litt redd for at jeg ville våkne opp i dag med tenna i halsen på mannen:)

3 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Alright altså!! Gud, jeg hadde daua!!! Så super nabo dere har, snakk om gullverdt...

Bak en Sky sa...

fysj!!!!Får frysninger når jeg leser!;)
Bortsett ifra dette innlegget vil jeg kalle bloggen din koselig!!;)

Fryd for øyet sa...

æææsj utrolig ekkelt!! gamlenabo'n min fant en flaggermus under et kaffetrakterlokk i oppvaskkummen for noen år siden. De er utrolig ekle dyr altså!:(