tirsdag 15. juli 2008

Ikke bare interiør...

Det er ikke bare håndarbeid, oppussing og interiør som jeg brenner for. Storkoser meg med prosjektene mine, men de siste par ukene har det vært stille fra min side.
Men et lite bilde fra mine siste prosjekter må jeg få til. Olaputa har jeg sydd ut av et par gamle bukser.

I det siste så har tankene har svirret rundt, men denne gangen har det handlet om min graviditet.
Har ikke skrevet om det tidligere, men nå er jo bloggen min ganske ny også da:) Men vi skal i hvert fall adoptere fra Columbia. Og vi gleder oss stort. Vi startet prosessen oktober 2006, og har nå hatt våre papirer der nede i et år.
Det er en så utrolig deilig følelse at vi skal bli foreldre til et lite nurk. Tenk, vår sønn eller datter er kanskje født allerede og bare venter på oss...
Tålmodigheten tar slutt noen ganger, og derfor har jeg vært fraværende et par uker. Hørte i går at naboene skulle bli besteforeldre til tre stykker. Alle tre barna deres ventet i løpet av et par måneder. Selvfølgelig, jeg blir jo glad for dem sin skyld, men samtidig så er det deprimerende at vi (og andre adoptanter) venter seg halvt i hjel på sin lille skjønne...
Men, men. Sånn er livet og inntill videre så får jeg kose meg med å forberede. Har kjøpt inn minimalt. Vet ikke helt hvorfor. Har liksom hatt en liten sperre med tanke på at det tar sånn tid, men nå har jeg begynt å planlegge. Men jeg trenger litt hjelp. I dag var jeg på jakt etter et fint (og nussete) gardinstoff, men fant ingenting. Vil jo gjerne ha min stil da, og ikke noen kraftige farger. Også med tanke på at vi ikke vet om det blir en liten prins eller prinsesse. Er det noen som kan anbefale noen steder å kikke? Butikker eller nettsider. Alt av interesse. JEg ahr jo aldri innredet et barnerom før (naturlig nok) og jeg vil at det skal bli perfekt:)
Jeg har jo pusset om den gamle dukkevogna i tre som svigerfar har bygget. Er det teit å ha den stående på rommet hvis vi får en liten prins? Hva slags farger ville dere basert dere på? Hjelp!!!
Har strikket et par sokker, pluss at jeg har fått et par av søsteren min som hadde fått dem av en gammel tante. Ikke helt mine farger, men veldig nusselige. Et par bamser, gamle tøyboka til niesene mine og dørskilt.



Er en historie bak det dørskiltet som jeg bare må skrive ned.
Det var i fjor sommer da vi var på ferie i Danmark. Like før vi dro hadde vi fått godkjennelsen fra Bufetat, og jeg følte virkelig shoppingkløa. Nå må jeg kjøpedet aller første til barnet vårt.
Jeg hadde sirklet meg inne på en skikkelig shabby chic butikk og gledet meg vilt. Da vi kom dit var den stengt og dagen etterpå skulle vi dra. JEg ble så skuffa. For å bøte på dro vi på en biltur på den knøttlille øya vi var på. Havnet plutselig ved en turistbutikk og tuslet inn. Og gleden min ble stor når jeg så at det ikke bare var tusser og troll der (skjønner hva jeg mener?) men andre interiørgreier. Kjempesøt bortgjemt butikk. Pg putselig sier min kjære:" min skatt (sukk!), se på denne." Og der var den. Den eneste ene. Altså eneste eksemplar:) Den måtte vi ha med, for hu mor falt pladask. Da vi gikk bort i kasse så spurte damen om den skulle pakkes inn. "Nei, den er til vårt barn den", sa jeg med en stor klump i halsen. Jeg måtte fort ut av butikken for jeg kjente hormontårene presse på. Det var en merkelig men vidunderlig følelse for første gang å kjøpe noe til sitt eget barn. Så den tar jeg frem ofte og ser på...:)
Håper alle har en fin sommer, og at noen kommer med noen tips til meg.

Klem fra Elin!!!

1 kommentar:

Bente sa...

Heisan:) Så koselig at du har vært på besøk hos meg:) Og tusen takk for koselig tilbakemelding:)
Ja,det bildet av sengen var i bolig pluss. Det var egentlig litt rart, for jeg sendt inn bildet for 3 mnd siden , og hørte ikke noe, så var jeg i England i Juni,var inne og sjekket mailen min,og der hadde jeg fått gratulasjoner fra bloggvenner , de gratulerte meg med tipset i boligpluss! Jeg ble så overrasket! Og på toppen av alt,bladet hadde jeg i vesken,lest masse i det på turen,men hadde ikke sett akurat dette,så det ble jo litt morsomt:)

Så spennende med adopsjonen. Det må være utrolig spesielt, og en lang graviditet! Ei av søstrene mine har hatt problemer med å bli gravid.Hun har hatt mistet mange,vært gravid utenfor livmora,og dette året har hun hatt 3 prøverør, uten å lykkes å beholde barnet, så det er tøft! Nå har hun og mannen solgt alt de eier,og i september reiser de jorden rundt i nesten 1 år. De to første mnd. vil de være på barnehjem og jobbe frivillig i tailand. De trengte sårt å komme vekk, gjøre noe helt annet. Hun har vært på slike turer selv på egenhånd før, og det er visst helt fantastisk.

Ja,du har en spennende tid foran deg ,eller dere , jeg har 4 barn,og det er herlig,16,14,10,4 år. Og jeg synst alle aldere er flotte,men tennåringsfasen er værst,mye hormoner:)

Gleder meg med deg:) Så mye koselig du viser,herlig gammel barnvogn:)
Når det gjelder farger,er jo hvit fint,så kan du ta putte inn farger når du vet mere:)

Du,ta en titt hos Flittiglisene , de er på linken min. De er veldig flinke,og har mye gode ideer.De er 3 som har en blogg:)

Ha en herlig kveld da ,og håper vi "snakkes" :):) Kemmer fra Bente:)