mandag 30. juni 2008

Rabarbara ja...

Først luket jeg litt i hagen og fikk vannet litt. Utrolig morsomt å se hvordan det blomstrer og gror. På veien rundt kom jeg plutselig på at jeg må jo ta rabarbaraen inn. Skulle vært gjort før den 23 fikk jeg beskjed om fra naboen. Hmmm...
Så etter å ha gjort meg ferdig i garasjen med maleprosjektet mitt (kommer bilder seinere) så kom turen til rabarbaraen.
Det så ut til å være så mye med en gang.

Så var det bare blader omtrent.

Kniven jeg har fått etter pappa gjorde kuttejobben til en lek.

Og dette ble det som er igjen.

Lurer på hva jeg skal bruke det til. Enten blir det rabarbaragrøt eller en kake. Mannen sin favoritt, og en gammel dansk oppskrift, "Bestefars skæg". Hmmm...
Rabarbaragrøt er jo også en veldig fin, "gammeldags" dessert når man får besøk.
Jaja, trenger ikke bestemme det enda...

1 kommentar:

bea sa...

dropp grøten.. kaka er bedre :))

har såvidt fått hode over vann her nå selv om hosten holder på å ta livet av meg..

så herlig å komme hjem til sol og varme..klarte pina dø meg å bli svidd på ryggen i løpet av en time!! ellers står jeg på hodet i pakking og vasking.. blir så rent og pent.. håper bare vi får huset tilbake i sammen stand :))

tenkte meg en tur på Ikea før vi drar nordover og så må jeg ha med meg noen genbrug.. får se.. vi skal nemlig ikke ta noe med .. alt blir stående her :))))).. har fått guben på trua at vi to skal tilbake.. snart :))

var så herlig det innlegget under her !! men hva er det med den trappa?? ser ikke noe galt.. skal du male den eller ?? håper dere har det varmt og godt og nyter dagene.. og kold:).. hils dansken..klem fra mæ